Vardagsbestyr...

Skäms på mig ! Nu är det en vecka sen igen jag skrev här...
Lite har det väl hänt men mest så har jag pysslat lite här o där nu när vädret tillåter..

Wilma red Mumin även i Fredags, vi tog med ett shettisträns med tredelat bett och vips så vart han bättre i munnen. Inte helt bra men bättre..Dom hoppade så han vart ju het =o) På slutet fick dom även denna ggn hoppa en provisorisk bana o han drog ner skallen o ville bralla iväg efter varje hinder *asg* Wilma fick jobba endel men klarade det galant ! ( varning för MALLIG mamma ; o)

På lördan började jag mucka lite i stonas hage där det torkat upp ,så jag får en ren plats o lägga ut höet på.Sen firade vi Peter som fyllde 40 år.

På söndagen var det hopptävlingar på klubben, jag hjälpte till i cafeterian och jösses vilken rush det vart ett tag !! Riktigt roligt var det, knäpp som jag är men det är så kul när det rör sig o man samarbetar bra med resten av folket..Carola o jag vart nog lite nostagiska o upplevde sommaren för 3 sommrar sen =o) Vi har fortfarande bra teamwork tillsammans!!
Sen var jag hem o bytte kläder, på med släpvagnen o hämtade två balar hö..

Sen har Erik varit hemma för han har hostat som bara den...=o( Så jag har anpassat mig efter vad han velat göra,,Lite tråkiga saker har blivit gjorda typ städa garderober, fy va tråkigt det är!"! Sen rensat bort en massa trasiga leksaker mm både ute o inne, mkt tinar fram nu.
 Varit iväg o verkat tre pållar o sett supersöta valpar..


Minns ni min brunskäckiga westernhäst ??
Vi har haft vår första tur för iår!! Träningsvärk i rumpan vart det oxå...Men sånt tränar man bort.

Idag har vi varit till Gävle och fy det var som o kliva rätt in i vintern igen...Vid en påfart till E4 var det 3st bilar i diket med ca 20m mellanrum..Ibland undrar man vilket omdöme folk har, förmodligen har dom bytt till sommardäck men visst borde man fatta att är det 1 dec blötsnö kan man nog inte ha samma hastigheter?? Eller är det bara skogsnollor som jag som resonerar så? Tror det var runt 7 st bilar i dikena här o var vi såg.

Hade iaf tid på sjukhuset 11,40 så vi var till Biltema först, sen åkte vi dit, anmäler mig i luckan då ser hon helt frågande ut, får personnr. o AHA det var dig vi väntade på!! QUE?? säger jag.. Ja din tid var 10,40..
Jiiipie! då har min bm skrivit fel tid i mitt kort!! Så vi fick vänta i ca 40 min sen tog dom mig lite snabbt när dom skulle ha lunch..Snällt av dom !! Kunde ju lika gärna ha skickat hem mig och då hade vi haft 32 mil gjorda i onödan...Vi har ju 16 mil enkel till Gävle.

Kan väl erkänna det nu då, fastdom flesta vet det nog redan att vi väntar vårt tredje barn nu. Jag är i v31 nu och kan INTE dölja det längre...
Därav så har det varit lite mysko meningar ibland..; o)
Jag har tid på (25 Juni)midsommarafton !! av alla dagar ..
O Tilia har tid den 13 Juni o hon har ju gått över båda ggr hitills, jag har fått tidigare så ni får hålla tummarna att det löser sig,
min mardröm är att vi håller på båda samtidigt, jag MÅSTE åka in så fort jag känner nå iom att Erik kom så fort (vattnet gick 00,40 o han kom ut 03,27 på akuten i Bollnäs) o hur jag ska kunna det om Tilia drar igång..Tur att jag har vänner som kan rycka ut.

Hade samtal med BM sist över vart jag tänkt åka o föda, Gävle 16 mil el Huddik 15 mil...Jaaa svarar jag lite svävande ,hade tänkt att jag kanske måste ringa en ambulans om gubben e borta annars får han skjutsa mig till den "stängda" akuten i Bollnäs först..O fixa barnvakt förståss...Sen har jag inte tänkt så mkt mer....Får väl se hur det blir..


Så idag har vi varit o ultraljudat, tillväxtkoll iom min Chrons, h*n vägde 1727g nu enligt måtten o datan, helt normalt mitt på kurvan..Och nu vet vi vad det är som bor i magen min ; o) "Det blir aldrig som man tänkt sig"*asg* men vad gör det ? huvudsaken e att h*n e frisk!!! Har ju kläder o grejer åt båda könen så det är bara o komma! 

Nu e det kväller för mig! På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0