Utställningsavslut i Delsbo!!

Ja nu sitter jag här , borde egentligen sova men är så glad o nöjd så lite måste jag skriva!!
Vi lastade o åkte runt tolv- kom fram runt två, fixa spiltor sen kånka in allt..Då kommer en tjej och säger att ni måste skynda er, han är snabb Ronny, så vi donar iordning och klär på oss själva då kommer nästa rapport, nä dom tar klass 13 efter middagen...Ahhh vänta i en o en halvtimme till....
Urkass bild men den enda jag har på dom sen var kameran glömd...=o(


Iaf så går tiden och vi förflyttar oss till ridhuset, Crispa trivs väldigt bra med o få stå o sova...=o/ Trine tycker att hon kan gå med Wilma vart hon vill..men se då tar vrångan i, och Wilma talar om att det ÄR FAKTISKT jag som BESTÄMMER !! Så det så... OK säger Trine o blir trevlig o anpassar sig efter Wilmatrollet.

Sen så är det dags för våran ( Crispas o min) ring o börja, 10 st vi går vi går o vi går...sen får visningen börja.Tycker min visning går hyfsat och sen är det väntan...o väntan...Vi kommer in på ring och vi slutar 4a, är klart nöjd med det eftersom hon inte är i sin allra bästa form ju. Och det är BARA mitt fel...=o)
Hennes kritik lyder..
God rastyp            =   8
Vackert huvud, väl ans. hals, starkt njurparti, kort kors =8
välbenad från sidan, rel. korrekt.  =8
Taktmässig skritt             =8
Kort trav , energisk.         =7          39 p o silver
Fick även en fin rosett från ängabogård med . TUSEN TACK !

Jag skyndade mig in med Crispa i spiltan för o kunna hjälpa Wilma om det skulle behövas, hann precis komma in så gick hon in på ring, vilken känsla jag fick, där går min dotter så fint med Trinemulen, på hennes första utställning!!!
Sen ropar speakern " vi vill be den lilla tjejen med nr 45 komma och stanna vid ingången"..
Herregud !! tänkte jag, vad är det nu då??
Sen talar dom om att hon var den minsta o sötaste ( trollet ) som visade så hon fick en rosett och en borste direkt !! Gissa om att hon växte !! Betydde så mkt för Wilmis , Kolla mamma jag har redan lyckats få en rosett!! viskar hon och kilar in på ring igen.. Vad säger man ?? STORT TACK till er som donade detta..

Iaf så klarade dom allt totalt galant, tandvisning , uppställande och skritt o traven, sen får dom gå på ring igen och gissa om min häpnad när Ronny visar fram Wilma o Trine på andra plats ?!? Det trodde jag inte faktiskt, var helt inställd på sista plats iom att hon inte är riktigt till sin fördel i vinterlurv, men det sket jag totalt i för hon är så  snäll o go ( när hon inte busar) så det var en bra debutpålle åt Wilma..
Hennes kritik var :
Kortlinjerad      =7
vackert huvud, väl ans. hals, kort kors =7
Harmoniskt benad fr sidan , rel korrekt =8
Taktmässig skritt      = 8
Markbunden trav      =7         37 p o silver
Samt fick hon en rosett av Maria Persson , Tusen Tack även till dig !

Sen säger Ronny att Wilma ska ha visningspris!!!
 Va gissa om att hon höll på att spricka av glädje!! ( eller snarare jag) Hon svimmade ju nästan 4 rosetter på en visning!! I hennes ålder är ju en rosett något STORT,Riktigt stort..
Sen när vi packade så säger hon " förresten, fick hon bra eller dåliga poäng Trine??" Snacka om störtskön !! den attityden borde många ha...( även jag ibland ; o )
och inte nog med det vi klädde av pållarna och oss själva sen gick vi till bordet för o få välja en sak till, alla som visar fick göra det. Wilma valde en grimma som Trine skulle få, jag tog shampo, sånt går alltid åt..

Så kontentan är väl att vi har haft en underbar kväll, jätteroligt!! massor av trevligt folk o prata med, wilmas debut, en jättetrevlig utställning helt enkelt !! Är ju lite skojigt när man får klä ut sig..
Sen vill jag tacka alla och säga STORT GRATTIS till alla nöjda!

Nu är detta den sista för oss iår, Wilma har fått blodad tand så vi får väl fundera på vad man kan åka nästa år..
Jag är så glad o stolt över min trollunge , nu var jag ju i en miljö jag kunde slappna av i oxå så jag var säkert mer lättförstådd o kunde förklara bättre för henne..

Det enda jag saknar nu är kort...Så har nån av er knäppt så tänk på oss!! Även om det inte är bästa kvalite´n...Jag köper ändå.
Over and OUT !!
 


Kommentarer
Postat av: Jennie

Denna dag är Wilmas dag helt och hållet! Otroligt duktigt gjort, sen att hästarna inte fick "jätte bra" poäng spelar ju mindre roll en sån här gång! Du hade inte bästa hästen för dagen, men du hade där i mot bästa dottern!! De väger tyngre än några siffror hit och dit ;)

2009-10-25 @ 01:07:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0