Svärdsjö.. =O)

Nu är man hemkommen efter en JÄTTEROLIG och HÄRLIG dag..

Jag började med att svänga fel och hamnade nästan hemma hos Anna N. Men det var lugnt , jag hann fixa killarna ändå.LITE nervös var jag ju iom att det är Bådas premiär i utställningsringen med mig.

Pelle vart lite skrikig o reste sig nån ggn när vi gick o värmde upp , jag blir lite förvånad med att alla går runt med stona och verkar strunta totalt i att det är en unghingst som uppenbarligen inte är rutinerad och ändå inte försöker hålla avstånd. Men det kanske är jag som är för ovan...
Iaf så skötte han sig mkt bra i ringen ,bättre än vad jag räknat med , jag är supernöjd med honom ! Lite tramp när han var uppstäld blev det ,men det var många som hade svårt för det .
 Blev ganska chockad när han läser upp kritiken, du är välkommen o tävla vidare med honom !!  säger han , QQUE ?? Ja vad säger man ! ? Jaha vad händer nu då ?  Har ju aldrig hänt mig tidigare och inte har jag kollat nån ggn heller på tidigare utställningar..
Blev jätteglad för domaren sa att det inte var svårt att se vem Pelles far var iom att det fanns många likheter mellan dom, jag som tycker Sprite är SÅ VACKER !!
Iaf så slutade hans rad på 98687 = 38 p, det som slog ner var att han har instabila kotor men det kan kanske fixa till sig.Han var andre man att åka ut i unghästringen sen, och ett STORT TACK !!  till Trollsagas ägare JENNIE Wandin som ställde upp och gick med honom i den ringen..

Zdeno då, jo han skötte sig mkt bättre än vad jag förväntat mig också !  lite skrik var det men inte nå "slint" eller tok, han skötte sig bra i ringen han med ,hade lite svårt o få till skritten (Lite flickor alldeles utanför =O) ) men shit happends ! det blir fler ggr. Är så nöjd med honom.Domaren konstaterade det jag redan visste, mer hingstkaraktär ville han ha och det vet jag, Pelle har mer utstrålning än han men Zdeno behöver mer tid tror jag så kommer det kanske. 
Är väldigt nöjd med kritiken på båda killarna, blev minst lika häpen när han säger att jag är välkommen o tävla vidare med Zdeno OCKSÅ !! ? Hans rad slutade sen på 88778 = 38 p
OJOJ ! men det löste sig det också ; o) Han åkte ut först i andra ringen, och där riktar jag ett STORT TACK !! Till Lyktans Qlaras ägare ANNA Halvarsson som gick med Zdeno..

Iaf så skulle jag ju visa Zorry med , lite nervös var jag men det gick väl hyfsat tycker jag. Är lite svårt när man inte känner dom och vet hur dom funkar bäst men jag tror Carina blev nöjd då ( Hoppas det iaf ) Fick lite peptalk av Gunilla hon har gått med Zorry förr och tyckte det såg bra ut..
Väl inne i ringen så ville Carina att jag skulle ställa upp han o visa höger sidan där det fanns mest man, så jag lyder men vad gör domaren ? Jo han går runt o letar efter vitt på honom och står sen o bedömer på vänster sida...*asg* Jaja DET kunde jag ju inte göra nå åt ; o)  Traven , jösses vad det gick. Han kan kliva iväg .
 Även han gick då vidare så vi var lite kort med folk ett tag men det löste sig ju..
Jag åkte ut med Zorry först , domaren tyckte han hade lite för högt hull för dagen, men det får han jobba av sig i sommar eller hur Carina !!
Vill Tacka Carina för förtroendet att få visa honom , Det var kul och en ny erfarenhet !

Och alla trevliga människor man träffade ! Jag hade jättetrevligt även om det blev lite stressigt ett tag.
Hade så roligt och pratade med många. Jag tyckte domaren var riktigt bra och han pratade lite med en och förklarade , sånt gillar jag .En trevlig utställning helt klart !
 Det kommer bilder senare för min kamera låg ju såklart kvar på köksbordet den...Men räddande ängeln Carina fixade det.

Grattis till alla nöjda !! Jag räknar helt klart in mig i den skaran !  

Slänger in ett kort från i höstas, dom har ändrats mkt ser man nu..


Kommentarer
Postat av: JENNIE

Grattis grattis.. De var kul läsning!! Bara anmäla mera..

2009-03-01 @ 20:19:19
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0