Smått varmt...

Ja nu händer det saker , så jag hinner knappt med, men det är skönt oxå för då hinner jag inte tänka så mkt på Omeegis..

Igår kväll var det dags för Kråkis o sätta i halsen igen...=o/  släpte ,men imorse så var det lika igen. Undrar om jag har för kraftigt hö, för grova strån så att säga?? Även om jag har höet i en tunna så spiller ju Crispa lite på golvet som han plockar upp...Så det blev o mjölka igen , jag "drog" en tre drag sen så rann det av sig själv ur tutten.

Jag var även iväg med Trine till hingst idag, varmt var bara förnamnet , tur man har AC i bilen..
En härlig rundtur med en massa fina pållar och även ett ganska nyfött föl , som tyvär var lite loj, hoppas verkligen han tar igen sig.En härlig fikastund med riktigt god "saft" som jag tänker "knycka" receptet på ! och en massa härliga bilder, nu har jag sett Trines mormor och hennes mamma som föl.
Sen har jag ju träffat en riktigt fin framtida make åt Trine, som jag själv vill ha ett föl efter.. Vi får väl se vad framtiden säger.Jag blev då inte "bara" biten av dom snygga pållarna, mitt vänstra öra är minst dubbelt så tjockt nu och bultar o hettar,, va jag är trött på detta.=o(( Verkar vara giftigare längre i år.. 

Fick till några nya färska kort på Trinegumman, som vanligt så är Wilma min duktiga hjälpreda !
Som synes så finns det lite päls inte vill släppa.Men man börjar skymta hennes härliga mörka färg fläckvis.



Jag bara älskar hennes man..


Ja mkt Trine idag..Men nu blir hon nog borta ett tag .
När jag kom hem så  hade gubben tankat upp gräsklipparen så jag drog av vid huset så jag fick röra lite på mig efter dom 33 milen det blev idag.
Nu väntar en dusch sen läggdags.
Höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0