Omeega finns inte mer...

Ja just nu är jag som i en dimma...
Jag gick ut efter nio igårkväll för o göra kväller med alla djur.
Nattar ankorna, kaninerna o hönsen. Tar in Cissi för Crispa var redan inne med Kråkis. Iom att Kråkan hade tjorvat med halsen igen .
Sen kommer Trine men inte Omeega , jag ropar o hon svarar.. Men Kom då ditt troll tänker jag..För det är väl ingen nyhet att vi inte drar jämt alla gånger.
Hon kommer inte så jag går till henne där hon står bland björkarna, kanske har fastnat i nåt, eller så tramsar hon igen tänker jag
Och när jag kommer fram så ser hon så glad ut men samtidigt lite moloken och jag ser att hon andas lite häftigare som om hon sprungit som en tok..Sen ser jag VARFÖR ..Bakbenet "dinglar", det är av..

Snacka om att adrenalinet tog fart på mig, jag rusar in och lyckas ringa till en bekant men han kunde inte komma så han tipsade om en han känner och Tack o Lov  så kunde han komma och ända hennes lidande.Klockan var runt tio då.Ungarna sov och jag var ensam hemma, kan säga att det tog en stund innan jag somnade inatt...

Nu idag har jag ringt försäkringsbolaget och väntar på papper från dom, känns lite osannolikt att det har gått så här. Två ponnyer på fyra månader..Jag som har klarat mig så många år utan nå problem med olyckor o sjukdomar.Och så Kråkan med sitt krångel oxå .Men säg den som klarar sig för länge...

Vet inte hur det gått till men det fanns "halkspår" i närheten av där hon stog, så hon har kanske halkat o landat totalt fel..Ja , vad vet jag...EN sak vet jag o det är att jag INTE vill uppleva det igen..

Visst så hade jag henne till salu och skulle sälja henne och vi gick ju inte ilag så bra men inte önskade jag henne detta slut iaf.Men fy vad skuldkänslor jag har...Tänk om jag gått ut tidigare, varför har jag inte hört nåt osv...

Men nu ser man hur fort det kan hända så krama om era pållar en extra ggn och ge dom en äppelbit.
Hörs mer en annan dag när det har lagt sig lite mer.

Omeegis som tvååring.


Sista kortet på henne..Vila i frid..

Kommentarer
Postat av: Jennie

Men fy fan!! :( får väl börja med att beklaga, vad jävla tråkigt! Stackars liten gumma, livet hade ju knappt börja ;( tragiskt när olyckan är framme.. Tänker på dig. Kram

2009-06-22 @ 16:36:06
URL: http://apotin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0