2009...

Dags o vänja sig vid en ny siffra igen då, 2009..

Vi hade en väldigt bara avslutning tycker då jag och Wilma iaf.. När vi vaknade så hade -20 försvunnit och termometern visade bara - 10 och det gick ner till - 7 så vi packade matsäck och hösäcken..
Sen skickade vi iväg Marko och Erik på skotern, fixa en bra grillplats och gör eld nånstans i ormtjärn löd ordern...=o) Och medela VART så vi hittar,.. sen selades Cissi och Trine fram med fårskinn o filtar ,Isa fick selen på sig , gissa om hon blir lycklig då för då vet hon att vi hittat på nåt..Vi spänner för och gliiider iväg, solen orkar sig fram över bergen och det gnistrar så underbart i snön och på träden , bjällrorna pinglar och lurvbollarna frustar...VISST låter det HÄRLIGT ?? !! Och det ÄR det VERKLIGEN ! =o)

Jag lyckas ta ett kort med Trines rumpa och lite träd o snö...med mobilen , men det blir kallt utan handskar så det blir inge mer då. Ska försöka få med kameran så ni får se hur härligt det är nån ggn.
Iaf så hittar vi dom på en liten ås dit solen orkar sig fram , spänner ifrån och lossar selarna på med täckena och knyter fast dom i varsinna träd , sen får dom dela på ett äpple och får sig en portion hö.. Syns att dom gillar utflykter med  ;o)

Vi grillar och fikar åker lite pulka som Jan o Paulina har med sig. (Paulina är jämngammal med Wilma så dom brukar leka ibland ) Jag tar mig en liten åktur på skotern , kommer en bit så ser jag Isa komma som en kanon efter mig..." GLÖM att du får lämna mig med dom andra "" säger hon..Så hon fick verkligen motion den dagen hon sov som en sten igenom allt smällande på natten kan jag ju säga..
Vi packar ihop och ska åka hemmåt, Jan o Paulina fick Skjuts med Wilma o Cissi hem sen när vi är på väg hemåt så kommer en ganska brant backe ner där får Trine tokryck och gör några lyckoskutt ( totalt fel att göra det i nerförs backe..=o( )
 Iaf så får hon ena skakeln mellan bena  iom att det viker sig ekipaget, blir sur och slår mer hoppar sidled och halkar o gör volt ..Behöver jag säga att det inte var lyckat?? men hon har stannat och ser lite moloket på mig, " Hoppsan, det där var ju inte meningen..." Men hon är ju såå COOL jag får sela loss och rätta till och drar själv ner kälken restaen av backen hon går så snällt bredvid och går snällt i skaklarna igen , står som ett ljus mens jag spänner fast och lyssnar TOTALT på mig hela vägen hem sen...
Iaf så när vi kommit ut på järnvägen hemåt så är det mkt långa rakor där så kollar jag bakåt emellanåt Cissi brukar sacka efter så jag manar på Wilma lite ibland , nu ser jag att hennes tömmar hänger farligt nära cissis bakben efter backen , jag ropar åt Wilmis hon drar upp dom men kommer inte ikapp så jag stannar Trine och väntar in dom ...Då ser jag att Wilma SOVER !! Hon har somnat till bjällrorna , hon sitter mot ryggstödet med huvvet vinklat åt sidan ( fick nackspärr av att bara se henne...) Så jag sätter fast cissi i hundkopplet jag har på min kälke  och Isa är så pass trött så hon bara lufsar med så hon fick krypa ner i mitt knä. Sen vandrar vi hem...

Barnen sov hos mormor och dom la sig utan protester kan jag ju säga. Själv så tog vi det bara lugnt och kollade tv , sen började det smälla lite , redan tänkte jag halvsovande men då var klockan tolv så Gott nytt år sa vi o sen la vi oss...SNARK !


Idag körde svärfar hem lite mer hösilage så nu finns det att knapra igen. Måste ragga mer för nu var det dom sista balarna jag fick köpa från Carola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0