smått,snabbt o rött..

Ja ännu en dag som har gått ...Och inte blev den som jag tänkt men härlig ändå =o)..

Hade planerat o städa ur ena hagen idag men se jag somnade....Iof så kom det nån skur medans jag sov så jag ursäktar mig själv ;o).

Jag är ju i min "kritiska" vecka nu, med hormonbråk i min kropp.Är så less på detta men min barnmorska tycker jag är gnällig..."Är så många med samma problem så , som härdar ut..."är hennes komentar (SUGGA!!) .Humörsvängningar som jag blir helt utmattad av själv, mardrömmar, svettvallningar som heter duga,känner mig totalt värdelös,är knepigt för det verkar bli värre för varje månad som går.Och hur det än är så blir ju omgivningen lidande med, jag försöker men KAN INTE hejda mina utbrott.(Jätteglad, arg, blir lessen för skitsaker ,oroar mig ,mm) det tar så enormt med energi för en så jag sover när jag kan ..Typ andra dan när man börjat blött så rinner allt av en och man blir som en ny människa igen.Jag gruvar mig tills jag kommer i klimakteriet...=o/
Jag slutade med preventivmedel sist för jag orkade inte mer och då blir det bättre. Gubben fick ta ansvaret sa jag men så blev jag ju gravid med Erik andra mensen också...Inte för att jag ångrar mig men man blir ju lite uppgiven ibland. Jag har ju kommit till det stadiet att jag är beredd o sluta igen, frågan är om jag vill ha ett till barn ??
Jo visst kan jag tänka mig det, men det är ju andra aspekter med som måste räknas in..Får fundera ett tag till... ; o)

Ojsan nu blev det gnälligt igen..

Igår blev det en tur med Cissi och rockarden jag o Erik kör och Wilma red Trineracern. Hon är som en bloding på 97 cm, snabb ,smidig och lite jollig ibland...Tyvärr så har incidenten med hundarna satt sina spår..Hon har blivit lite bakrädd, skvitter om nåt nuddar hennes ben, och är lite rösträdd nu om man låter arg.Både jag och killen röt ju ganska rejält på hundarna som kom...Och nu syns det att hon blir orolig om jag säger åt ex. Isa rejält , ush jag lider med henne men vi kör på så kommer förhoppningsvis tiliten tillbaks i sinom tid..Hon är ju som sagt ganska pigg också så nu planerar jag att Wilma får rida henne ett tag så kör jag henne själv utan barn med och får börja om lite med henne.

Idag så tog vi (jag o Erik cyklade) med Isa, Wilma red Trine igen och jag fashineras så av hennes trav, blir så sugen o träna henne för trav, vi får väl se.Har ju inga kontakter och vet inte vart jag ska vända mig riktigt.
Wilma är kanonduktig tycker då jag, för Trine är raka motsatsen till Cissi,när hon själv vill.Men hon verkar tycka det är kul o bli riden, dock så inom travkretsar så fattar dom direkt om man säger "som en fux" !  (Lite Yrig) 

Jag skrattade när vi kom hem för Wilmis kramade trine och säger" OHH va duktig du var idag för du kastade ju inte av mig, fast du hoppade o skvatt nån ggn" men hon är iaf min lilla trinemule och hon lugnar nog ner sig snart när vårkänningarna ger sig och hon blir mer regelbundet motionerad.

Hmmn, jag är inget proffs direkt hon har tappat fötterna..Trine alltså...






Ja och vinterpäls har hon ju, hon är alltid sen med o fälla.Men jag fick höra att mor hennes var/är likadan .
Avslutar med ett svettigt kort från stallet, tycker hon är så fin! Min lilla rödfräs..Hade varit roligt med en bedömning på henne igen.


Nu har barnen somnat, så vi hörs en annan dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0