Juldagen..

Nu är det dagen efter, och jag känner att tiden finns för att skriva här lite.

Börjar med att TACKA för alla julhälsningar jag fått överallt. Hoppas jag kommit ihåg att svara alla.

Gårdagen så fick jag köra släde till "Torpet" som svärmor hade lånat så vi kunde vara där och äta julmat o mysa lite, riktigt roligt o köra nordis igen en vända. Men småkallt, var ca -13, sen så var vi där och fixade all julmat och åt det , var nog o hämtade påfyllining tre/ fyra ggr..

Tyvärr så fick vi vänta på tomten i två timmar men sen gav vi upp och delade ut julklapparna själva...Wilma var helt knäckt och ville HEM , tänk om vi missade tomten hemma oxå !! Hemska tanke... =o)

Min mor och bror kom hem till oss och vi fikade sen kom TOMTEN ! Erik lämnade sina nappar till honom och fick ett paket i stället så nu är han ett snäpp större som ska klara sig utan napp. .Han var oxå mäkta förvånad att vuxna oxå fick pakät ( som han säger ). Wilma blev väldigt lycklig över alla klappar hon fick , hjälpte tomten o langa fram från granen så han hann knappt med o läsa..Men lyckat blev det iaf och det är ju huvudsaken.

Sätter in några kort...

Isa julfin.Wilma langar julklappar , Erik är lite skeptisk än, bäst o hålla avstånd..

 waoow ! en radiostyrd racerbil...  Jippiie ! en flecejacka o rida med !

 Ridstövlar på ! och kjol, sen sitter vi på shabraket Cissi fick i julklapp och leker med  bilen med transport o hästen .Hon blev mäkta lycklig för det var vad hon önskat sig..Hästar/ hästsaker  för hela slanten !

 Konkurensen är stor om dom radiostyrda prylarna, Erik o pappa leker bra ihop ändå...

Idag har vi varit och ätit hos mamma .sen nu på kvällsidan var jag  isa o Erik på sparken .Wilma provade nya stövlarna o red Cissi såklart..Så tog vi en tur.

Inatt har jag Wille ,Barre och Brave Boy inne ,det blev lite protester med att stå själv i boxen så vi får se hur dom står imorron. Dom har fått andra sprutan med stelkramp. Blev lite förvånad för Wille som är coolast annars hoppade till och tyckte jag var skitäcklig som hackade honom i halsen...Dom andra reagerade inte ens.Lite gotta fick dom efteråt å knapra på..
Nä nu ska jag gå ner o kolla lite tv.

HA EN FORTSATT TREVLIG HELG ALLIHOPA !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0