Fortsatt kallt ..

Det vankades mer hästpyssel, wilma trotsade kylan och pysslade med grabbarna i paddoken ,jag släpade mig ut och det bet i kinderna.😊
Vad ska vi hitta på här ?
Varsågod.
Tack.
Ligg..Ok 😊
Benji stod med mig och myste han medans småtokarna roade sig.
 Lillterror är avvand och det var helt okomplicerat, dom går bredvid varandra i varsin hage och har inte provat plöja en enda ggn el skrikit på varandra . Duktiga 💖!
-28 och lite småfrostiga killar..
Benji o Lillterror går nu ute på lösdrift och trivs ypperligt med det.😊Ceve vräker sig och ligger o sover i sin box o jag njuter när det är lättmuckat igen.👍
 
Vi tog även och lastade Ceve o Calina och red i ridhuset,jag tömkörde och det är en växel mer nu då inget föl är med i leken...😊
 
Sen började även skolorna den 11de januari ,första hoppträningen oxå men det var även halvt snöoväder här med oplogade vägar och myls så vi skippade den..
Klokt då gubben var tvungen o ha snus och fick krypa i 50km/h med enbart bilen..
 
Marko fyllde år och Wilma gav sig den på att bjuda på en ridtur 😃 efter några dagar så lyckades hon få med honom ut 👍 tror vi alla blev lika förundrade.. Ceve skötte sig kanonstabilt ,kanske inte orkade nå annat iof 😉. Nån vecka tidigare brallade hon av en av wilmas kompisar..Busskrutta !😈
Sen kom ju förskylningarna som ett brev på posten 😕 alla har vi legat mer el mindre länge..
Jag har jobbat alla helger i januari och även onsdagskvällarna,dessutom var det jobb på herrgården oxå så jag har mest jobbat och sovit senaste två veckorna här känns det som..
Det har även kommit några djur hit till måndagsfallet. 😇 I stallet bor det numer en kaninflicka i spiltan. Rosie heter hon och är snäll o kelig. Men hon har kollat gränserna lite men det var ju väntat nästan.. Hon var ju så fin så jag kunde inte neka när jag fick förfrågan. Hon kommer från Nyköping.😊
Lilla Black Bitch syns bakom apelsinhuset.
Sen har det flyttat in två Gerbiller i Wilmas rum, även dom från Nyköping,men från Arken Zoo. En stackare var utmobbad och dom hade platsbrist där så vi fick henne och köpte med en kompis då dom inte trivs själva. 😇
Måste erkänna att jag blir sittandes där ibland och kollar,jag gillar råttor,iaf dom i bur med fina färger.😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0