Trollans Attention hemma igen.

När vi kommit hem efter Rikset så hade vi söndag och vilodag ordentligt..Oj så trött jag var.
 
På måndagen så var det dags att skjutsa Erik på sitt livs första diabetes läger,som han har sett fram emot det !
Jag stannade och åt lunch med honom,sen fick jag prata med diabetessköterska.. Det var liite dåligt informerat tycker jag,alla tog för givet att man visste vad som skulle hända där..
Lite ovant och framför allt oväntat var det då jag blev lite handfallen på kvällen, 'ok vad gör jag nu då ?'  Utan kontroll på min pojke.. Vi hade fått tillsägelse att inte ringa upp dom, men som tur var ringde Erik mig 😉 och berättade vad dom gjort mm.
Eftersom jag jobbade på dagarna gick veckan fort. Och vips så var det dags att hämta honom igen.😊
Wilma följde med och vi åt än en ggn lunch och gotårta på stiftgården.
Sen på hemvägen kom vi på att vi hälsar på Pelle,länge sen vi träffade honom..Sagt och gjort..
 
Väl där så tror Wilma att det inte är Pelle, men jo det är Pelle, säger jag..då börjar hon nästan gråta" vad har dom gjort med han ?"  Jaaa...
Lite uppgiven och besviken känner man sig ju..Inte en ggn till tänkte jag ,..  
Smällfet med världens späcknacke och när jag känner efter har han puls i båda fram samnt väldigt långa stora hovar...Jipiie..NOT!!
 Blir bestämt att fodervärden åker in till veterinär på måndagen och att jag kommer dit och tar hem honom efter besöket.
På söndagen var vi och löshoppade Calina,det gick bra och hon hoppade 120 cm. Vet inte om hon löshoppat förr faktiskt,tveksam.
 
Iaf börjar ju skolorna på måndag ,Wilma sjuan och ny skola då och Erik börjar fyran ,mellanstadiet. Jag åker ner till Bollnäs och då var det redan klart,som tur var, var det väldigt tidigt påkommet så metacam och fixa tårna en ggn sen bantning så klart.. Avvakta med hovarna ett tag så sparas sulan..
Sen lastade vi och for hem.😊 Lillmannen kände igen sig och var glad...
 
 
Ända tills han träffade surmamma dan efter..😬 Hon hade bara en önskan FÖRSVINN!
Slutade med att jag fick dela hagen,så nu får båda banta tillsammans.
Valrossen..
 
Surtanten...
 
Den 22 augusti var det dags för premieringen i Bollnäs. Jag var domarsekreterare igen och som vanligt är det roligt och lärorikt..Ronny har lite rolig humor och är duktig på att förklara så man förstår när man undrar något.
Det var några hästar som fastnade lite extra på nät hinnan..Sen var lillterrors far där för sundhet.
Han fick fina vitsord bla mycket trevlig och rörlig hingst m utomordentligt temperament. Dock inte så många avkommor än  men hoppas det blir fler..
Sen var det jobb på herrgården några dagar, jag har ju funderat en längre tid över Primme,det dåliga samvetet gnager, vi hinner ju inte med och hålla igång honom och nu måste ju Wilmis fokusera på skolan mer och då räcker det med Calina..Så jag knåpade ihop en annons och la ut honom på hästnet.. Svarar nån vettig så ok,annars är det ju fel tid att sälja på hösten..och då blir han kvar här helt enkelt..
Jag insåg när jag letade bland fotona på honom att det hänt ganska mycket med honom sen han kom hit ,åt det positiva hållet enligt mig. Så lite har vi åstadkommit iaf,även om det känts hopplöst pga av tidsbrist mesta dels på slutet..Vackra ķillen.💖

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0