Tävling i Ljusdal. Primme såld.

Samma dag som jag la ut annons på Primme så ringde det en tjej från värmland, vi pratade och hon skulle kolla om hon kunde komma och provrida .
Lite paff kände jag mig för det fortsatte att komma mejl och sms. Men personligen tycker jag att är man uppriktigt intresserad ,ringer man.. Visst ,en del annonser fattas det grundläggande fakta och då vill man kanske veta vissa saker innan man kan avgöra Om man är fullt intresserad. Det försöker jag tänka på när jag gjort annonser,så slipper man 'tusen frågor' i onödan..
 
Det ringde även två vettiga damer  till och var intresserade men eftersom det då blivit bestämt att Malin skulle komma och provrida den 5 sept , ville jag vänta och se hur det gick då..
 
Nu närmast låg iaf en tävling i Ljusdal att fokusera på. Wilma och Calinas andra lokala ,en  lätt D och lätt C klass var dom anmälda till. Paulina sov här och dom donade och fixade. 😊
Resan dit gick bra och solen sken även när vi var framme.
Även Carola o Vendela kom dit,jättekul ! Träffade även wilma och Lusen som oxå är från Edsbyn.😊
Dom värmde upp och sen var dom tredje startande på LD ,vilket gick galant ! Dom red en riktig 'skolrunda' och var felfria.
Roligt när det flyter på ,bara hoppas det går fint andra rundan oxå nu då.
Sen efter lite väntan var det då dags,dom startade i avd B ,vilket betyder att dom bara går grunden inte omhoppningen,ungponnyer brukar starta i den klassen.
Wilma blev lite nervös då måånga ponnyer vägrade vid en grind... Jag frågade då henne,brukar Calina stanna ? Nej det gör hon inte, Nej just det, rid som vanligt så är det ingen fara..😜 
Och det gjorde dom och felfria red dom ut från banan 👍.
Så då fick dom även vara med på deras första prisutdelning..Calina skötte sig jättebra hela tiden.
 
Så här glad blir man när man inser att man får vara med på prisutdelning.
Det var ett glatt gäng som åkte hemmåt.. Väl hemma så var det bara att ladda om för vi hade träning för Tommy oxå.
Vi har tränat några ggr för honom när han varit uppe här, t om jag har ridit lite för han..ångest.. Men jag har överlevt och insett att jag verkligen legat av mig 😞 så jag måste komma igång att träna mer,när jag nu ska hinna det ?!?
Iaf så red Wilmis Primme och även Tommy hoppade upp en vända, shit va fint P kan gå..
På måndagen så var det dags för camp Timsbo för oss föräldrar i wilmas klass, det var lite spännande och roligt och blev lite senare än jag trott.
På tisdagen började jag ett 10 dagars pass på scandic, det var p17 lag i fotboll från ,portugal, slovakien,norge och sverige..Sen även två ryska bandylag,Dynamo och mashes...nånting..
Sen kom då Malin hit på fredagskvällen,Wilma fick installera dom på herrgården då jag jobbar kvällar dom här dagarna.
Sen på lördagsfm stack vi ut och red,Wilma o Calina ,jag körde Ceve och hon red Primme då.😊
Hon fick testa mycket med honom då vi tog en runda runt crossbanan och ormtjärn,vi mötte crossar,lastbil bil med släp mm.👍 Hon fick honom även att gå på tygeln och det har inte alla lyckats med första ggn.
Sen var det att åka hem och fundera för henne 😊 jag fick glatt åka och jobba...
På måndagen ringde hon och det vart bestämt att hon ville köpa honom.
Det var både glädjande och lite sorgset,nu kommer han att flytta över 30 mil bort.
Men det blir nog bra, vi kom även överrens om att Galina ska följa med som sällskap så länge,tills dom vet vad dom ska leta för en till häst.Då får han sin 'bebis' med sig.💖
Sen var det ju att börja plocka ihop saker till marknaden som var den 11-12 september, hektiska dagar men bra att man kan få iväg lite saker. Och på fredagen gjorde jag mitt sista pass för denna ggn på scandic..
 
Jag gjorde även iordning till våra nya bebisar här i huset. 😂Nu kommer det bli full rulle här ett tag.,eftersom vi är utan hund och jag inte tänker skaffa en på ett tag heller skulle Erik äntligen få en egen katt,och då kan lika gärna Martin få en oxå så är det klart sen..
Så välkommen till Krut och Trassel ,säger vi !
Jättemysiga killar är dom.💖
Jag hade bestämt att jag måste bromsa lite nu för min kropp börjar protestera 😡 det är så otroligt frustrerande när ens kropp inte lyder och börjar krångla...Jag vill ju kunna tjäna pengar jag med..
Sen var det dags att leverera Malin hennes nya häst 😊.
Jag hade bokat b&b åt mig och Marko så vi kunde sova över som en minisemester. Vi lastade och åkte den 19 september. Fint väder hela tiden och båda stod snällt. Väl framme så bodde dom fint med en stoor hage. Vi ställde in dom först en vända och lastade ur utrustningen. Sen släppte vi ut dom,gissa om två lyckliga pållar,Grääs !
 
Häftigt,kolla vart vi hamnat! Mat överallt.
Lycka till med GoPrimme och hoppas ni får många härliga år med mycket roliga,mysturer i framtiden.💖💖
Galinas lyxbox.
 Vi fikade och skrev lite papper,sen skulle vi lyckas hitta boendet då. Det hittades och vi fick rummet,som var ISKALLT! Både Marko och jag saknade långkalsongerna då och nå mycket romantik vart det inte ! Brrr😂.
 
Inta frukost och en liten promenad sen  vidare morgonen efter till Sunne där vi plockade upp pallgafflar Marko köpt åt traktorn.
Vi stannade även till i Malung och gick lite på en marknad där,munkar inköptes sen till Carina och fika en snabbis. 😁hos henne kryllade det av höns på gården och Marko fick abstinens 😉 så dom pratade ihop sig,till våren ska nån komma hit hem tyckte dom..
Tack för titten o mysigt att få prata lite !!💖
Alla hästarna på gården nu. Två gånger mor och son.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0