Smått och Gott !

Nu är vi i julimånad,Martin har fått lov från dagis och jag har fullt upp. Känns som man har flera projekt både roliga och tråkiga,bara att beta av dom så bra det går.. vi har tvättat stallet och även målat det,blev såå fint !
Sen blev det pay and jump i regnsjö som vi åkte till med Carola och Vendela. Härligt väder och glatt humör, denna gång tog vi 50 och 70 cm.
Och det gick bra 😊 ett pet på 70 men annars en bra runda.Det är bra där då det är mycket 'titthinder' bra att öva på.👍
 
 Även Marko kom och kollade då han kom från jobbet på väg hem. Kul !
Jag har även lagt ut Galina på annons, kommer rätt person säljer jag annars får hon gå kvar här. Hon växer så det knakar och har blivit Terrors nya lekkompis.
 Det har varit ganska kallt och regnat från och till i några veckor ,men man kan utnyttja blötan också!😉
No worrys ! Säger Primme.. Hade det varit i fjol hade det nog låtit annorlunda 😂.
Uhh,det stänker i mina ögon..
Tjoho.!! Kuul ...
Vi har även kommit igång med Ceves körning igen,så kul..Terror tycker väl lite si och så.. men är superduktig ändå!
Övning ger färdighet!
När det var fint en lördag tog vi en kanottur,otroligt ändå,vi har bott här i 18 år och har aldrig paddlat förut..Det är jättekul men ändå har det aldrig blivit av.. Men nu har vi gjort det ! Hela familjen tog en tur och jag frågade Christoffer som har campingen och även är kock på herrgården, hur lång tid den sträckan tar,2,5 timme trodde han.. Då har vi nått att gå på.
Vi stannade och fikade efter en strand och sen paddlade vi på..😊
Det tog ca 2tim o 40min för oss ,inte illa när det var två barn som skötte paddlarna oxå. Och det blir fler ggr i framtiden. 
 
Godmorgon.
Morgongympa.
 
Och stretshning..
Gå Calina ,hon är min bebis...
Vi har även lastränat lillfölis,ska vi åka ända till umeå på rikset kan det vara bra, Wilma har bestämt sig att hon vill visa Terror, ett litet bekymmer är att jag måste komma på ett namn..
Efter mycket klurande och letande på irländska namn mm så bestämde jag mig för att spinna vidare på Ceilis namn.
Hennes namn är en inriktning inom traditionell folkmusik, Ceilis, är när det är ett arangemang/folkfest ,en samling som spelar och dansar folkmusik/dans..
Bodhran är en traditionel irländsk slagtrumma, som används ofta.Googla på det,det är mycket imponerande och fint att lyssna på dom som kan spela !
(det utalas Bohwran. 😉) Sen har vi B:et från pappa Bobson med oxå
*Trollans Bodhran Lad.*
Lad betyder grabb på irländska lite slang..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0