Det rullar på och Benji hittar hit.

Det var skönt att komma hem men lite tomt med två hästar mindre, samtidigt gick det snabbt att göra stallet.
Ceve har fått flytta in i storboxen med Terror vilket hon tycker är helt ok.!
Jag har kört Ceve oftare och det är så kul!😊 Tror även hon tycker det.👍
Släppte även in Pelle till storbrudarna, Calina ville helst döda honom men Ceve insåg nog fördelen med honom, 😉 nu har lillterror nån att hänga över...
På tisdagen den 22 sept var det dags för koll i huddik med Erik, vi skulle få en ny läkare som vi skulle träffa idag. Allt såg bra ut och hans HBA1c låg på 48,kanon.
Läkaren var trevlig och rolig så det blir nog bra detta.
 
På hemvägen pratade jag och Erik häst..😉Jag frågade vad han tyckte ,grejen är ju det att jag kollat på lite annonser till och från , Terror behöver lekkompis,visst har det gått att lösa med Pelle,MEN han kan ju inte äta den mängd mat Terror behöver så det har blivit en massa extrajobb med måltider mm och det är ju meningen att vardagen ska flyta...
Hittade en fin nordisföle jag ringde på,men den var lite föör dyr för min plånbok.och det sa inte riktigt klick..
 
Iaf så hade jag fått ett PM av Birgitta N. ,Ceves uppfödare, på kvällsidan samma dag jag lagt ut Primme på annons..
"Jag har ju Benji,ett år ,liten kille som älskar barn" om du är intresserad..
Hon vet hur hon ska däcka mig, minns jag tyckte han var sååå toksöt ifjol.😍
Så jag frågade lite mer och har funderat sen dess...
Erik tyckte jag skulle hugga till om han är snäll ,nu var ju Primme såld och priset överkommligt. Wilma sa direkt när jag visade henne bilder,köp ! 
 
Så jag högg till ! Och lade handpenning.
Jag har köpt min första häst osedd, bara sett bild 😉
Nu får framtiden visa vad som händer.
Ranglig ettåring med underhals, 😊men jag gillar det jag ser..Halsen går att jobba bort. 
 
Iaf så var det ingen brådska att hämta honom som tur var. Jag var tvungen att åtreställa lite hagar så det blir lite hingstsäkrat och lite mer saker.
Jobb och en matmässa i uppsala,sjuka ungar, föräldramöte,och en pay and jump på klubben hägrar.
Poj gick bra inga problem förutom lite kluriga svängar. Men bra träning för dom.Två rosetter med hem.
Hua,jag tycker Wilma börjar se stor ut...😕
Jag hann precis skjutsa henne hem o sen iväg o jobba.
 
Egentligen skulle jag varit i Söderhamn då det var utsällning där 3 oktober. Vi hade anmält Galina och Cissi, men då Galina följde med Primme till värmland så ströks hon. Sen fick jag ju jobba så då strök vi Cissi oxå.
Även Ginza var anmäld och det grämer mig lite att jag missade henne,men jag fick rapporterat av dom ,38 p och 3/4 st. Stort Grattis Annika !🌹🍀
Önskar en stolt uppfödare.😊
Grattis alla andra nöjda med.
 
Dööötråkigt att träna,när man kan äta,anser Ginza .😉
 
Sen den 5okt vart det lite hastigt bestämt att vi hämtar hem Benji den 7okt. Sagt o gjort. Då jag jobbar till helgen hinner jag kolla till han lite innan. Wilma följde med iom att hon var hängig så var det lagomt att sitta still i en bil.
Hej,vem är ni ??
Vi hälsade.även på resten av hästarna där.😊 Jag var glad att det var lilla Benji som skulle med hem,Bodil hennes andra ettåring är ca 1,48 !
Tyra ( cevemamma ) till vänster och Bodil till höger.
 Det syns vem Ceve brås på.😍
En mycket brunstig Tyra..
Chewejo,Cevepappa.
Thea,Benjimamma.
Iaf så lastade Wilma Benji och vi åkte hemåt efter lite mer prat och skrivande. Han stod snällt hela vägen hem,och eftersom det var ljust så fick han komma ut i hagen en vända.
Det finns mat så det är väl ok,tänker han.
 Välkommen hit Benji!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0