Trollans Farina !

Ja då var det klart för iår, och bättre har det ju inte kunnat bli!!! Är så glad o lycklig, allt har ju gått relativt bra och två ston samnt fina färger med!! LYCKA <3 =O)

Som synes så var bena lite sabelbent fram och hon ser ut som en drever framifrån ;o) Så söt så !! Inte lätt o ligga ihopklämd länge inte.. Men dom har redan rätat upp sig nästan allt. Så jag är inte ett dugg orolig.Lite blyg var hon oxå men det blir bättre hela tiden.

Vi tänkte ju att hon skulle heta Fanny men det låter lite för"snällt" så det kallar vi henne till vardags och Wilma ,Erik o jag kom överrens om att Trollans Farina låter lite klatsigare och hon e ju söt som socker !!

Igår så kikade solen fram stundvis så jag släppte ut Tilia o Feibee och jösses vilket race!?! Fångade några bilder, jag tycker dom är SÅ himla snygga , bara ler när jag tittar på dom...
    
Färdigätet ! Nu kör vi !!!

O springer....

Hej o hå tycker Tilia ,nu måste jag få vila...ÄT !


Veckan har rusat iväg som vanligt och på tisdan så hade kaninen Tova fastnat (hur hon nu har lyckats med det?)i nätet högt upp  så hennes bakben var brutet, det var ju bara o knacka det =o/ sen på em så dog en höna för oss =o( så då var jag lite less...

På onsdagen var det Gabyträning och då tränade dom på att få flyt, göra fina svängar och räkna galoppsprång, gick bra och dom hoppade 75 högt en bana =o) .
Jag gjorde mamma nervös för jag såg att Cissi hade börjat fylla juvren igen och fått vaxproppar på båda nu och mjölken var alldeles grumligt,samnt börjat slappa i puppan och mer röd . Du måste kolla henne och ring om hon börjar vanka o lägga sig !!
Men det var lugnt. På kvällen så gjorde hon sig mer redo, åt kraftfodret men petade bara i höet och sket mer än vad hon brukade.Vid en 01 kollade jag och när jag kollade 02,30 så stapplade hon runt i boxen redan, så jag missade den oxå men så länge det går bra gör det mig inget.

Hon ser ut att må bra iaf men jag kollar o kollar, TÄNK om hon blir dålig? Vad fjösig man blir, har sett att hon skitit men det hade ju Feibee gjort oxå o ändå vart det stopp sen.....Så jag kollar extra nu.

Dom har varit ut lite mellan skurarna idag så hon har skuttat på lite och provsprungit =o) Tilia höll på o svälja tungan när hon såg att Cissi hade nåt främmande bredvid sig som RÖRDE på sig.


Och trött blir man..
Trevlig helg allihopa !!
                                                 Och STORT TACK för alla Grattishälsningar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0