Veckorna rullar på...

Nu börjar man känna att hösten kommer, men ändå har det iaf här varit helt otroligt vackert väder , och varmt. Jag passar på att njuta allt vad jag kan.

Löven börjar ramlöa ner.

Dagarna som varit sen sist har varit både upp o ner.Min hosta är envis och det kommer slem hela tiden, suck, och det hugger nere vid svanken/ bäckenet varje ggn jag hostar,Börjar nästan tro att det vart nå tjall när jag födde Martin iom att det inte blivit bra än och det är ju över ett år sen..

Lilla Mor Sita o sonen Trulls,peppar så verkar hans päls reda sig, inga tovor sen jag klippte ren hans rygg i våras.

På torsdags morgon när jag skulle ta ut Puzz o Crispa såg jag direkt att C inte var bra, hon tittade på mig o kastade sen omkull sig o rullade i boxen..Tog ut henne för o se vad hon skulle göra då och mkt riktigt fortsatte hon o rulla ute så i med Martin i vagn sen ut o gå, tempade henne o hon hade lite undertemp.
Sen började hon skita, till slut var det ren diarre`.Det första som for genom huvudet var ju att nu kastar hon men jag tror inte det, hon är ju iaf 4 mån på väg o då borde jag se om det kommer ut nåt , hon stod i en liten fålla så jag kan inte ha missat nå.

Jag avvaktade iom att hon lugnade ner sig och på em började hon plocka lite i höet. Tack o lov var hon duktig o drack mkt alldeles själv hela tiden även när hon inte ville äta.
Nästa dag så var hon bra igen, hon måste ha fått i sig nåt, rötter eller jord förmodligen.

Fredan skodde jag om Puzzel sen tog vi med henne till Ridskolan och jag måste säga det att , jösses vilken utstrålning den damen har när hon går fint på tygeln =o) Tänk att hon är vår !?!

Undrar om Wilma vet hur bra hon har det som har en sån fin ponny?? I hennes ålder satt jag med näsan i varenda bok om hästar för det var det enda jag hade då..
När vi kom hem så fortsatte jag med hönshuset..

Det är lite svårt för det är dåligt med reglar att skruva i...När det funnits en stund över är jag där ,så nu är det halva taket o golvet kvar att få upp skivor i, sen är det lister o målning som gäller..
  
Det blir lågt i tak men skit samma det är inte lika mkt o värma upp för dom då, och jag kan stå upprät iaf med nån cm tillgodo.

Denna vecka är det ganska lugnt tror jag...Till helgen är det marknaden, få se om jag har nå ponnyridning, har inte hört nå än iaf...På söndagen är det Pay and Jump, då har vi anmält Puzzel på 50 cm.. behöver jag säga att Wilma är taggad?? Hon har hoppat 70 cm med henne hemma som högst, imorgon ska vi till Carola o hoppa bana med henne med riktiga hinder. Och på fredag ska vi hoppa på ridskolan.Så lite övning hinner vi med innan ;o) det gäller.


Hedemora är betalt o klart så vi måste öva lite mer där oxå, sen går vi i ide för vintern..Då ska jag börja jobba lite mer med Ceve o Jossan har jag tänkt.Ska bli så roligt att börja tömköra Ceve, undrar hur lång tid det tar innan hon är i skaklar?
i går kväll så vart det fart på henne o Elektra , jösses hur dom for o brallade =o)) Jag tänkte lite stilla att ska jag rida på den där!?! Jag KOMMER att dö! den är väldigt vig o snabb fast det är ett kallblod...Haha.


Sen så har jag sålt en pålle oxå, Bella, efter en del velande så får det bli så, jag har ju Elektra som jag kan fortsätta med och hon kommer att få ett kanonhem Bella och fortsätta att gå i avel, det kommer hon att trivas med.Sen är det inte omöjligt att jag får ta ett till föl på henne i framtiden.

Jag kom att tänka på att mina var ju dom enda av shettisarna i Bollnäs som fick 40 p och Elektra 39p. Bästa treåringarna hade  38p o hingstarna hade sämre, han är hård på killarna tydligen. Lite växer jag vid den tanken ;o) det lär ju dröja innan det händer igen....
Ha det gott alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0