oktober...

Nu var det ny månad igen, vad fort det går.

Erik har ju införskaffat en ny leksak, eller ja begagnad rättre sagt.Han är duktig och har säkert kört slut på en tank bara med att åka runt på åkern bakom huset =o)

Lite hjälp med att komma iväg behövs ibland iom att den är ganska stor och balansen finns inte alltid.Vi var och skaffade hjälm,stövlar o tröja på måndan och han var tvungen att vänta tills Marko kom hem innan han fick prova det live..Sen hade dom nytta av ridbanan med, bygde lite att träna på , slalom , åka genom smalt osv..

Martin har ju oxå bara Brrrruuummm i huvudet, han kör med leksaksbilarna efter golven sen kan man ju låna brorsans hjälm för att ha det lite verkligare =o))

Sen kom mormor upp med ett jättepaket en dag,

Tänk om han vetat vad det var i, en alldeles egen bruum åt Martin att åka på...Det första han gör på mornarna är att dra fram den o sätta sig..

Jag o Wilma är i underläge nu ;o) tre brumtokar i huset, haha...
Vi har iaf hunnit med o hoppträna igår igen, det är lite tufft för Wilma för Puzz hoppar ju o ibland tappar W balansen och då blir hon ju inte lika följsam som hon borde, men det är ju därför hon ska öva så dom kommer framåt.Puzzel är ju den mest orutinerade av dom där, en shettis, sen är det två tjejer ur ridgruppen, Joline o Sigge och Astrid o Mini, han är en gammal tävlingsräv han.Självklart så glömde jag ju kameran..=o/
Så hon får lite prestationsproblem när det inte flyter lika bra för Puzz o henne men det är bara o försöka få henne att förstå att det kan inte gå lika bra än...

Hjärtat vart ju superhäftigt på henne, ser 3D ut.Har anmält Wilma på KM oxå 16 oktober, hon får rida på Micro, så märks det hur det går då.

Annars händer det inte just nå mkt här, jag snickrar vidare på hönshuset så nu är det till att måla snart, borde gå ut o göra det nu.
Pappa kom upp ikväll så vi snickrade det sista, tack för det!, det sparade hela veckan för mig.Iof så är det värpreden kvar men det mekar vi upp snabbt på väggen sen.

Snart dags för verkning igen av några stycken.Zally o Elektra har börjat umgås och det är lugnt o skönt i flockarna.

Jag har tänkt på det, att jag har ju mest inköpta ston och det är bara Elektra som är egen uppfödning (av ston då) hemma här. Men det gör mig inget, jag tycker det är kul att få försöka få dom så bra som möjligt även om det inte är egna uppfödningar.Det kanske kommer till våren om jag har tur...
Nu har jag Jossan,Zally o Elektra och Ceve som ska arbetas med.Jag längtas till hönshuset är klart så jag kan ägna den tiden åt Ceve ist.
Avslutar med den vackra Zally!! med mamma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0