En massa sen sist...

Måste läsa vart jag var sist..

Midsommarafton så grillade vi och åt en massa gott sen var vi på bruket ett tag, sen så vart jag "full" på tre groggar, det ni, då är man lättpåverkad iaf , skratt..


Svartskäckarna på gården står o pratar...Ceves sår är helt ihopläkt och känns bra, inga hårda ärrbullar.Tilias ben är oxå bra och inget svullet o sår längre.
Ceve är avmaskad o hade några 1-1,5 dm långa vita runda maskar, jag tyckte hon tunnat ur lite men det kan vara så att hon växer oxå, jag måste mäta henne så jag har nå hum. Nu ska jag avvakta o se om hon lägger på sig nå annars blir det till att mata mer än bara bete.

Martin har hunnit fyllt 1 år, det firades och han fick äta tårta själv =o) Presenten från oss, gåvagn.
   

Erik har fyllt 6 år och detta var en av hans favoritpresenter, han har den som trickcykel..

Tack o lov så fick han knä o armbågsskydd av mormor, dom behövs =o/..=o)

Sen har jag varit o verkat killarna , självklart så glömde jag ju kameran hemma =o( !! Men ja dom var välmående och det ska bli spännande o visa Barre i höst.
Sen är Tilia, Crispa verkade o Puzz omskodd bak.

Wilma putsade på Puzz härom dan och hon har fått Trines glitterträns iom att jag fick Puzz glitterträns (var för stort åt Puzz) åt Ceve, så då kanske ni förstår hur litet o nätt hennes huvud är...Vi knäppte lite kort så nu är det färska på hennes sida.
Sen har vi fått tillökning...

Och igår så åkte jag väl ca 59 mil, pust jag fattar inte hur Marko årkar sitta o åka så långt o sen jobba på det direkt...
Men nu är iaf Cissi o Bella me Elektra hemma igen, först var jag till Svärdsjö till Anna och vi åkte till hennes mamma så nu har jag sett deras lilla fina Martell, han var så lik Kråkan i huvudet så det klack till i mig.Jag åkte över Rättvik hem för den är inte så rolig Faluvägen med en mils grus...

Sen hämtade jag upp Wilma, hon har sovit med mormor i Järvsö, sen åt vi o packade in oss i bilen o iväg till Malung. 21 var vi där och vi pratade o fikade en timme så Wilma o Linn skulle få umgås ett tag.
Elektra hade växt ur sin grimma på dessa veckor o Bellas gick sönder =o/ Tur vi fick låna ; o)

Pappa Zorrys fina nuna.

Och Bella ser fin ut tycker jag.


Nu skickar jag några stora tack till Madde , Anna och Carina som tagit så bra hand om mina damer den tid dom bott hos er!! Nu hoppas vi på föl nästa år...

Vi kom hem ca 00,45 på natten och då möttes jag av dom tre musketörerna på gårn....Så det var bara o stänga in dom här på gårn sen mata hö till dom som ska ha det, SEEEN fick jag sova några timmar.

Behöver jag säga att jag gått på halvfart idag?
Men lite har jag fått gjort iaf, släppt ilag Bella med musketörerna på betet o lagat där det var trasigt. Sen har jag fipplat lite med kaninfållorna så snart kan dom flytta ut. Sen tog vi 8 km runt homna med Puzz o cyklarna, Erik var med på sin lilla så imorn har nog han ben...Och nu sitter jag här o grämer mig vad mkt klockan är, så GODNATT !!

Kommentarer
Postat av: jennie

Ja man blir förvånad att du är uppe mitt i natten ;-) skönt att ha "alla" hemma igen!

2011-07-05 @ 11:21:12
Postat av: jennie

Sv. Du får veta när tjejerna är hemma vilka 105.or som ska säljas! Ska prova några på dom först.

2011-07-06 @ 11:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0