Smått o tråkigt..

Hej o hå , vad jag har fullt upp om dagarna nu, inte nog med att man håller på att vänja sig vid nya rutiner nu då , självklart så ska Erik få öroninflammation mitt i allt oxå, jag lider med honom, aldrig kan det få vara lugnt, hans blodsocker for upp i höjden på fredan o på em så hade han 40 grader feber =o(..Så jag har kollat honom varannan timme på nätterna så liite seg är jag.Nu inatt så har det lugnat ner sig men så fick han pencilin oxå igår så nu ordnar det sig väl ett stund då.

På hästfronten så ska jag ju skjutsa Trine på långfredan då, sen har jag tagit beslutet att Dotty ska få vandra vidare nu snart..

Endel vet ju att hon föddes med ett rejält underbett, och även hennes "kindtänder" är ju snett . Jag har avvaktat och hoppats att det skulle minska men det har det inte gjort, så hon kommer att få behöva tandvård resten av livet kontinuerligt, veterinären trodde inte att det skulle rätta till sig iom att det var så pass stort.


Man kan se att hennes nosrygg är" ihoptryckt" och hon snörvlar och låter halvtäppt när hon andas väldigt ofta.

Så hon ska ju inte användas i avel och jag vill inte sälja för man vet aldrig hur hon får det, kanske betäcker ändå eller kanske struntar dom i att sköta hennes tänder o då blir hon lidande i slutändan..
Endel har ju sagt sina åsikter och det får stå för dom, jag själv tycker jag tar rätt beslut, iom denna mättade marknad på shettisar så behöver man inte fylla på med defekta .Det är inte självklart att dom har det bättre levande jämnt...

Sen att det känns riktigt förjävligt,det behöver man inte tvivla på.. Som jag planerade den betäckningen o vart så glad när jag fick hingsten bokad, lyckan när Tilia var dräktig, när jag såg att det var två !! hål i baken på fölet, magplasket när jag öppnade munnen på henne, hoppet att det ordnar sig nog, det brukar rätta till sig...Men se det har inte rättat till sig en mm..=o(
 Men det är väl sånt man får räkna med när man ska ta föl.Jag börjar känna att det vilar nån förbannelse över dom svarta pållarna på denna gård..=o/ 


Jag har kanske en intressent på Crispa oxå, jag bävar för hon är ju den mest välstammade jag har o vackraste med sin utstrålning,(eller det beror ju på vad man har för smak stammässigt, tycker ju alla mina har bra stam.)

 Jag har velat hit o dit,gör jag rätt som säljer henne?? köper hon henne inte så får hon gå kvar här så länge..men köper hon na så får hon det nog kanon och får gå som avelssto som hon älskar..

Eftersom det har varit mkt denna vinter med sjukdommar, dödsfall, mkt snö och min egen kropp som bråkat så är jag lite nere, det har nog många förstått men jag tar djupa andetag och kämpar mig upp igen, solen o värmen hjälper oxå till , och att få sitta o prata o dona med mina små pälsbollar så det löser sig nog....

Nej nu ska jag sätta fart o göra nå nytta då. på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0