Vi fick beröm..

Ja helgen som var har man ju kunnat radera, fy så det har regnat!! Kändes ju inge bra o ha Cissi ute heller, på fredan så fick hon vara ute nån timme med regntäcke sen lördan så vart hon och föl med mammor vara inne o torka upp lite..Jag gick ett par promenader med henne..
Så här har det sett ut på mornarna nu dom senaste dagarna..
   

På lördaskvällen så fick Wilma gå med henne medans jag muckade , jag hör ett muttrande som bara ökar i styrka och till slut hör jag,  CISSI !! jätteargt , oops va hungrig vår svältande ponny var ,hon släpade Wilma ut på gräsmattan o rörde sig INTE ur fläcken sen...Då kommer stora stygga stormatte med kedjegrimskaftet o sätter det genom munnen , sen kan lillmatte gå igen ;o) o ponnyn får fortsätta svälta !


Det har gått bra med sårvården iaf, det har runnit o kletat bra mkt men nu har det minskat, och i morse var jag ner o visade henne för Nord ..Jag växte igen för när jag tar fram henne så utbrister han (igen ;o) Men vilken fin ponny!! Så sa han över Zdeno med..
 Sen kollar han o sticker in fingret i hålet för att känna om det "fastnat" nå klet där men det kändes jättefint iaf.. Ja det är ingen konst o vara vetrinär när man får dona med så snälla djur var hans komentar om henne..( då växte jag lite till ;o) Vi fick trava oxå och det såg fint ut. Han trodde det skulle läka bra han iom att det var så pass fint nu, pust va skönt det var att höra...
Så nu ska jag försöka få tag på Angelica så kanske Wilma kan ha henne i insjön ändå, får väl ta att gångarterna kanske inte bli dom bästa då..

En tråkig nyhet är att hon var tom, dom kollade henne på ultuna och det fanns inget MEN höger äggstock var mkt större o nå mysko som hon inte kunde identifiera då fanns där, kunde vara en icke hormonell tumör, en blodfylld folickel el nån konstig gulkropp..Så om ett par månader ska jag kolla upp det med...Men vänster funkar så det ska nog gå att få henne dräktig även om den högra krånglar i framtiden , trodde hon.Det kommer att visa sig, vi försöker igen till våren.
Så nu är det Bella kvar då, hoppas verkligen hon är dräktig o allt går smärtfritt, för Carinas skull.Måste erkänna att det börjar kännas motigt nu, verkar inte som det ska få vara nå flyt längre, fast Cissi lever ju så jag ska inte klaga.


En till  tråkig nyhet är att både Pricken o Valle är borta, Valle brukar ta sina rundturer han o vara borta ett tag men Pricken kommer alltid hem o sover på bron..Han är /var ju 12 år och man har sett att han blivit gammal på sistone..Men nu är han borta och jag har inte så stora förhoppningar på att han lever, för jag hittade rävskit på järnvägen med hår och kattklor i =o( o båda dom två är ju svartvit...Känns inge kul men jag hoppas att det gick fort så han inte plågades..Det känns ju för han har funnits med oss i 12 år..RÄVJÄVEL !! Grannen hade fått det rensat i hönshuset han med, och han säger att han sett en svartvit katt vid hans åker som jagar råttor, bara o hoppas det är nån av dom.
 

Martin var igår o fick sin första spruta, gick bra men han fick feber på kvällen så det har varit lite oroligt inatt.Han har ju växt oxå 7745g är han uppe i nu.
Här kollar vi på TV me pappa..


Wilma har ju övat med Zdeno oxå på söndan, o ja det går sådär...Hon erkänner själv att hon glömt hur man gör MEN Zdeno är då INTE samarbetsvillig med henne heller, slöar o riktigt bromsar =o/ Visst han är ju bara van vid mig tidigare men ja han tycker nog det är kul o retas ser det ut som...=o)
Massage ! Toppen!!

Hmmn vad ska vi nu hitta på tro?

Ahh, kolla på flickorna, KUL!

Nähä, det fick jag inte, TRÅKIGT!

Jag ORKAR inte ta ett steg till, länger på halsen istället..
Jag lekte domare o övade med dom och jag tänkte i mitt stilla sinne "jösses, han ser ju ut som en trött gammal valack" *asg* och det är han ju !! Fast inte gammal än iaf...Men dom var duktiga ändå!! o lite glad såg han ut ett tag iaf, blir nog mer spännande i Insjön än hemma ;o).
Där satt den! (nästan )


Sen har dom andra två grabbarna fått gå till grannhagen så dom kan komma hem, så har jag börjat mata dom med hö..trevligt tycker dom.Barre är fortfarande "stadig"(läs fet )...Pelle ser lite ynklig ut bredvid honom nu, fast han är inte tunn på nå vis..

Som synes har vinterpälsen kommit..


Stona har fått flyttat till vinterhagen o jag halmade upp i lösdrifterna i söndags, mysigt!

Nelly missade att man kan sova I halmen hon..

Bella är med på ett hörn hon med.

Men Bollen Crispa är portad hon..Men lika gla för det!

Sen ska jag väl tillägga att det finns två lösdrifter till men se då kan man missa nåt, SÅÅÅ mysig är inte halmen ...; o)
Japp då har jag fått inn alla nya bilder då och inte har jag just nå mer att skriva om, så på återseende!


Kommentarer
Postat av: jennie

nu kommer tråkiga jag då...

vad de gäller cissi skulle jag inte våga ta med henne med tanke på infektionsrisken! vist de är några veckor kvar men de är ett rejält och djupt sår som kan ta tid att läka.. kan vara dumt att riskera stress, feber mm. men de är jag de :-)



vad de gäller katterna tror jag inte räven tagit nån av dom! rävskiten hemma innehåller oxå klor och diverse men efter stor råttor, typ soptipps råttor och rejäla åkersorkar.

hoppas båda snart är hemma!!

2010-09-29 @ 18:09:00
Postat av: Jag då.

Jo men visst Jennie, det är 3 veckor kvar o är det inte ok då så blir hon hemma..MEN jag tror inte det är sån stor fara med infektion.. Jag har ju bacilldödande med så det märks.

Och det har nog hunnit läkt ihop tills dess hoppas jag iaf.Jag har själv känt i hålet igår och det har dragit ihop sig bra på denna vecka hon varit hemma.

O angående katterna så tror jag räven hunnit med Pricken nu för han har blivit så loj på sistone, men jo visst hoppas man att han ligger på sin vanliga plats en morgon man tittar ut..

2010-09-29 @ 19:59:15
Postat av: jennie

hur länge har han varit borta??

2010-09-29 @ 20:48:51
Postat av: Jag ..

Valle är det nog 3 veckor nu o Pricken 1,5 vecka.

2010-10-03 @ 09:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0