Då var hon hemma..

Ja igår kom mamma upp så jag städade skullen från allt gamalt höbös så nu är det rent o fint till katternas förskräckelse....=o/ Dom hade ju toalett där..
Släppte stona mot ladan oxå , gick runt trådarna och det finns lite jobb där med men inget jätteakut iaf..

Sen hann jag även mucka ren Cissis hage hon får gå i, fast inte än för jösses vad det har vräkt ner idag , så hon fick gå på ridbanan nån timme idag...

Runt 6-7 tiden kom då Marko hem med Pärlan vår ! Skönt tyckte hon, helt liknöjd vart hon när hon fick komma in i "hennes" box.. Det ser ut som att jag har en westernpålle nu med flätad svans..;o)
"Oh va mysigt!! Halm i hela boxen!"

Äntligen hemma...

Wilma har skrivit ut en ny boxskylt oxå. Sen ser ni då pinnen, fick med den hem som souvenir...Ska med glädje elda upp den sen..Men det var roligt men ändå hemskt o se hur den såg ut o hur lång den var..Den var ju ca 27 cm instucken..Från där "servetten" ca  är så var resten i henne..Hela pinnen mätte 38 cm.

Imorse skjutsade jag Wilma till skolan sen ner på byn o handla mat medans jag väntade på att apoteket skulle öppna, sen hem o mäta upp pencilin o koka vatten, jag tvättar med vatten först och avslutar med natriumklorid och jösses vad mkt klet det var , måste försöka ta en svamp eller dylikt åt benen för annars kommer det gå åt bomull till förbannelse...Tänk vilken lyx om man haft varmvatten i stallet..
Så här såg såret ut då hon kommit hem på kvällen..Kletigt !


Så visst finns det o tvätta allt..Men bra att skiten kommer ut.
Våran fina gumma!!

Sen har dan gått, Wilma hämtas ta in Cissi o Puzz, ut o gå med Cissi,amma osv.Sen var det dags för ridningen, o gissa!! Jag kom ihåg kameran ! Så nu har jag Mini på bild med.


 Hon o Wilma är närmast..
Hon är en Welsh Mountin , så fin o så härligt steg,inkörd, jag hade köpt henne (när hon var till salu förr) om det inte vore för att hon har exem..Tyvär..

Grannarna i stallet, Mumin o Peter..

Nu önskar jag er alla en trevlig helg!!

Kommentarer
Postat av: jennie

nej vi går inte i samma klass, men i finalen möts vi ;-) vilken tid börjar de tro?? får vem som hellst åka till banan och bada då??

2010-09-28 @ 18:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0