Pingstdagen -o regn...

Ojoj vad tiden går fort..Och idag, ja det började igår kväll så häller det ner igen :o(

Men det har varit några strålande fina dagar innan här.

 Jag har hunnit med lite , badat Trine och som jag misstänkte hade hon pälslöss så nu ska hon badas igen. Och jösses vad päls man får med sig, det behöver hon bli av med.Skulle vara så roligt o veta VARFÖR hon är en som lätt får P-löss ? Hon hade det när jag köpte henne(1 år) och EN enda vinter har hon klarat sig, hon får ju samma foder,mineraler,vitaminer som alla dom andra, släpper alltid pälsen sent..Jaja bara o acceptera skulle jag tro.
Ingen av dom andra som hon går med har ju fått det iaf...
Bella har oxå badats, och nja inte var det sååå kul o bli blöt men matte hade satt fast mig så det var ingen ide o bråka för mkt...Hon lär få vänja sig här ;o) jag som jämnt badar dom inför utställningarna om temperaturen tillåter...
Tilia fick oxå gå igenom slangen och hon gillar läget totalt och njuter av massagen som matte ger en under tiden.
Dom tre får gå ilag nu på det lilla dom har att gnaga på..Och det gillas.
Även av mig som har TRE flickor som grannar nu..

Sen har jag äntligen fått Bellas pass...Blir ganska förbannad på folk som INTE sköter pappren som det ska, vart ju tre?! ägarbyten på henne nu som jag fick betala, 150 kr /st..=o/ SAMT så klantade sig ägaren o skickade ägarpappren till Fredrik ,FAST jag UTRYCKLIGEN sa åt henne att skicka dom till mig för passet ska in samtidigt därav en extra avg på 100 kr..Men jaja nu är allt klart iaf och hon är MIN även på pappret.Men trött blir man.

Fredan var det packning o ridning som gälde, ungarna skulle sova hos mormor efter ridningen för på lördan skulle dom till FURUVIK med henne..
Micro var Wilmas polare denna freda o dom övade på att galopera på volt o hoppa ett hinder på volten denna ggn.

Lördan var det både barn o karlfritt för mig mest hela dan så medan Marko låg bakfull o plågades ;o) så verkade jag Tilia och plockade av Puzz hennes skor, sen skodde jag om henne fram, har bak kvar och får ta dom nu nån dag åt veckan. Sen borstade jag henne ordentligt, hon är för skön för hon njuter så hon nästan lägger sig =o)Huvudet ramlar längre o längre ner..

Får ta det lite pö om pö, tycker jag gör det bra ändå som klarar av det än, är ju iaf i v36 nu och det har inte funnits en chans att jag kunnat dona på så här pass vid tidigare graviditeter..Sen fyllde jag på lite vatten o hö åt dom som ska ha det,har grejat en skiva i Zdenos höhäck iom att han har svårt att få tag i allt annars. Sen hämtade ´vi hem Erik, wilma ska hämtas idag.

Min härliga grabb med fiina bläsen!


Trine blir allt lojare och har nu fyllt spenarna med, det är inte helt genomskinligt längre så nu får jag börja kolla henne ännu nogare, syns att hon känner av i "bäckenet" för hon reagerar ibland när hon ex går o vrider till med baken.. 6 dygn kvar till beräknat datum för henne. Hon brukar få gå lös på gården o äta gräs för det går i, gissa om att Tilia är avis! Men hon behöver då inte ett gram extra hon inte..Tilia har prick 21 dygn idag kvar. Och jag 33 dygn....
Har haft samma bild på framsidan ett tag nu men jag tänkte häla ut o byta när Trines föle har kikat ut. Sen är dom så fina ilag Wilma o Puzz med så det gör inte så mkt. Hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0