Nelly en vecka, o stängsel till evighet...

Ja SKÄMS PÅ MIG! Nu har det varit segt med uppdateringar  Igen...

Veckan som gått har varvats med kyla o regn, samt har det varit nåt nästan varje dag,.
Började ju med att vattenpumpen säckade ihop mer eller mindre på söndagsnatten sen Trines föl kommit =o( Så hela veckan har jag satt i kontakten och fått spola upp vatten i hinkar plus diverse sen tagit ur kontakten för annars har motorn gått het.Samt bara sugit luft...
Utvecklingsamtal med Wilma på onsdagen o Erik på Torsdagen, barnmorskebesök på onsdan, den är halvt fixerad nu bebben och jag har haft rejält ont i bäcken o sammandragningar några nätter..Min ork börjar faktiskt tryta och jag bävar ,för det finns att göra innan jag kan ta det lugnt..

På fredan var det fullspäckat igen, Wilma skolan först, jag ringde hälsocentralen för Eriks hosta är inge bättre, o hostdämpandet vi fick har ingen verkan , så en ny läkartid behövdes och bäst o vara ute i god tid tänkte jag..Så gissa om jag vart förvånad när dom hade en tid då på FM ?! Den tar vi sa jag..Kommer dit o läkaren hör inget ovanligt på lungórna, SÅÅ nu väntar en astma/allergi utredning i framtiden, snart hoppas jag.
Hon skulle skicka remiss till barnkliniken..
Förmodligen är det Förskylnings eller ansträngningsastma, tror både jag o andra, iom att han inte blir sämre av djuren så bör det vara lugnt men när han typ Cyklar eller busar för mkt då börjas det, och på kvällarna o morgnarna..Ja vi lär märka hur det är när undersökningarna är klara..

Så här fint är det hemma nu när häggen slagit ut..

Och det luktar SÅ GOTT!  Igårkväll när jag gjorde kväller stod jag o NJÖT av lukten, det hade regnat o mums vad det luktar gott då..

Iaf så fortsatte fredan med klassresa för Wilma, vi har hållit det hemligt så alla (4st) ettor visste inget! En tripp till Buspallatset i Bollnäs var det, jösses vad uppskattat det var, det bara rann av vissa o ALLA var pionröda i ansiktet efter en halvtimme =o) Sen var det mat på MAX ,fast vi åt i bilen för att hinna i tid till ridningen , den här ggn tog hon Peter och det var dressyr på shemat.

Resten av helgen har varvats med att kolla/röja efter stängsel mm .Samt har Markos ena kusin från finland varit o hälsat på och då har dom åkt prärievagn en tur med honom sen grillade vi korv o fikade lite i naturen igår..Jag o Marko åkte bil till forsen o gjorde upp eld så jag slapp skumpa runt i p-vagnen .Mitt bäcken tackar ;o)
Sen har dom bastat o pratat på tors-freda kvällarna men då stannade jag hemma med barnen iom dom inte var det piggaste, tog väl en 20min sen Marko åkt så sussande dom gott.

Idag  har jag iaf fått iväg Pelle o Barre till grannen på bete där ,Hoppas Anna kan ta emot dom på bete igen sen. Så lite lugnare vart det här hemma och jag har kunnat satt upp hage åt Trine o Nelly. Så nu har man jour på att kolla RacerNelly så hon fattar o vara med mamma...

Trånande damerna..


Hon har lyckats drulla sig utanför tråden två ggr på en timme =o/ Ena ggn var det ut på gården, hon voltade förskräkt ut när hon märkte att tråden BITS!! och sen tog hon fart o voltade tillbaks till mor..
Sen alldeles nyss så fick jag gå ut för då har hon knycklat sig in till Tilia o Bella...Bella vart överlycklig o Nelly tänkte att ja hon får duga, jag följer na ! Till Trines förskräckelse..Tur matte kommer o bär tillbaks tokstollan..

Är lite trist att jag inte har bete på gården så det räcker åt alla,  hos grannen finns det MEN då är det en damm o bäck där och jag är lite rädd för att släppa fölen för tidigt dit,,sen vill jag kunna ha uppsikt på Tilia nu oxå tills hon fölat. Funderar på att släppa Puzzel o Bella till grannen när jag kollat o rensat runt alla trådar, så får Trine o Tilia komma dit sen, vill ha dom inne på nätterna iom vargen som stryker här..
Cissi o Crispa ska INTE ha nå bet dom får fortsätta gå i skogshagen dom..Zdeno ,ja jag har inte riktigt nån lösning åt honom än men den kommer nog..För visst ska han oxå få grönt gräs allt.

Shit !! Jag har INTE TID o föda barn på ett tag ;o) Fast jag vill att han kommer ut NU/NYSS för jag har ingen plats kvar längre..Mina revben o mellangärde lider ..Och ändå har han sjunkit o är halvt fixerad =o/ Kan kanske sjunka lite till hoppas vi.

Just det ja, vi grattar inte bara alla mammor idag !! Jag har fått tjusiga tunna sommarstrumpor som det står "MAMMA ÄR BÄST " på samt JORDGUBBAR !! oh va gott! Sen bjöd min mor oss och brorsan på mat, jättegott!

Vi säger även Grattis till TROLLANS NELLY som hon ska heta, 1 vecka nu ikväll !
Visst e hon söt, yrvädret..


Nu ska jag göra nå annat än att sitta vid datan en stund.
Tror jag... HÖRS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0