Vill ha sommar NU !!

Nu är jag såååÅÅ TRÖTT på detta ! Det snöar o snöar, Urk va det räcker nu...Man vart ju lite bortskämd tidigare när det var varmgrader o blåste jumma vindar några dar..

Nu har jag ÄNTLIGEN fått ut Selen o Rockarden på hästnet, har inte velat funka tidigare o bet som man är så vet jag inte vad för fel jag gjort..=o/

Samt så har jag hittat ett longerset där som jag nu ska köpa,nyskick fast billigare ,skönt o ha ett eget så man slipper låna, och Stort TACK CARINA för att du agerar mellanhand o sköter dealen ;o)..

Jag tar med verktången o hälsar på när jag hämtar det ..( tummen upp ? )

Jag slänger in en sommarbild, känner för det nu..
Tänka sig att det är tre år sen nu, det är lilla Pelleplutt med Cissi.Vårt första shettisföl...



Vad har hänt sen sist då, ja det vanliga antar jag...

Har hämtat hö. Ridturer o körturer har det blivit , Erik har ridit Cissi o Wilma Puzz, vi har mött en skogstraktor och där blev vi ju ståendes ett tag o titta med en fashinerad Erik på ryggen...Pållarna var mindre glada för o titta på vidundret men ingen dummade sig o det var ju bra.

Wilma hade Mumin på ridningen, dom fick hoppa studs, första gnn för henne men dom klarade det galant,
Fast han är en PIGG herre så vi gapade alla tre ( jag, Camilla o Jennie ridlärare) för vi hörde Wilma pipa lite innan en vända " neej jag vill inte! " Mumin hade lite för bråttom o rusade en vända därav pipet från henne, men Jennie visade hur man bromsar o vips så vart det bra igen..andra får hon instruera hur man driver..
Men det var riktigt kul o se, Joline fick en riktig AHA upplevelse och ville inte sluta hoppa, hon kom på att lyfter man rumpan lite mer så får man ingen "smäll" av sadeln längre = superskoj o hoppa!!
 Så härligt o se hur barnen växer när dom får lära sig nåt o dom kommer på att det funkar med!

Sen har det varit en tur till Aqua arena, så nu har man åkt vattenrutskana, o waow vad fort det går !! Erik blev mäkta stolt när han fick åka själv sen jag visat honom hur man bromsar o hur man åker fortare...Sen så vart det Mc donalds på hemvägen, gott!

Isa har börjat o löpa =o( och hon gillar INTE o ha trosa...Eller rättare sagt bindan, lämnar man henne utan uppsikt drar hon loss bindan o lägger den prydligt o  SYNLIGT!  i en hög av MYCKET små bitar, "så gör man med skitgrejer" ser hon ut o säga!

Lägger ut ett kort på mitt virvelmarsvin Trine, hon har knappt börjat fälla än, nåt strå här o där men så har hon varit ända sen hom komm som ettåring så jag blir inte hysterisk för det....
Man ser riktigt hur hon står o MYSER i solen !



Nu sover änglarna mina, så nu ska jag väl göra nå annat.. Höres!

Kommentarer
Postat av: jennie

inte bara Pelle som e liten på den bilden ;-)

2010-03-24 @ 18:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0