Smått o under - 10!!

Ja nu kanske man känner nåt som KAN vara livsandar !! Det har varit under -10 på dagarna nu och solen kikar fram, kors i taket...

Sen sist så har jag hämtat spån, halm o höbal så nu klarar jag mig ett tag igen. Har gått mkt mer spån denna vinter än det gör annars och då har jag ju bara tre st inne, men det blir så när man måste ha dom inne för vattnets skull när det var som kallast.Som vanligt har man ju skottat runt tre dec snö oxå, får VERKLIGEN hoppas att det räcker nu...

Jag hade ett ryck en dag och lyckades storstäda alla kaninburar, behövdes verkligen iom att man inte prioriterat det under den kallaste perioderna här, då är det vattning o matning och man har ströat över bara, som gällt. Ändå fick jag använda yxan flitigt för att få lös allt men nu är det så fint överallt och jag passade på att klippa allas klor oxå, alla var så duktiga så!
 En sorglig sak är att Nisse våran lilla mysis börjar bli gammal nu, vi matar honom allt vi kan men han är lite tunn tycker jag så vi får se hur länge han hänger med.
Jena, min kanin o mamma till tre av dom andra är TUNG , jösses vad hon väger!! Hon är tyngre än våran Pricken( 5 kgs katten ) Måste väga henne för skojs skull =o))
Jena i sommras...O mindre än nu ; o)


Projekt skotta trådar går sakta men säkert frammåt , Ibland...Stonas hage e klar det mesta men killarnas finns det att göra än, typ en km eller nå = o/ Men jag tar en bit varje dag så nå tag ska det väl bli ström igen....

Zdeno börjar se olycklig ut när Cissi selas *asg* han tycker inte om henne så mkt mer, för då vet han att det blir motioneras av, o det är inte lite den där damen kan springa utan o flåsa, eländes kärring o ingen belöning får man heller o svettig blir man...Typ bara få lukta o flörta LIIITE då, men då ryter matte till o nyper mig i läppen.Ja livet är inte lätt för endel nu. =o( Fördelen är väl att matte är duktig på att veta vart det kliar extra och kliar så bara så..

Lägger in en bild påfödelsedags barnet vi hade..Hon e så söt för hon rynkar fortfarande näsan när hon flinar som hon gjort ända sen hon var bebis..= o))


Cissi har jag lyckats skott om med, så nu klarar hon sig ett tag igen.På Fredag ska hon få gå lektion för då ska dom öva hoppning igen, sen på Lördan så är det Pay and Jump igen så då hoppas vi att det går felfritt o rätt väg..

Idag nu på kvällskröken så stack vi ut en vända fast det blåser småjävlar här, Puzz fick gå själv o jag och Isa tog sparken, Sen är grannarna här med barnbarnen ( dom har sportlov nu ) så den äldsta följde med oss, han hade inte åkt spark förr o nu har vi nog gjort så han inte VILL det nå mer heller ; o)
Eftersom Isa hjälper mig o dra sparken går det ju undan lite, Puzz kan med lätthet trava på, o det skulle han hinna med, hoppsan!.
Ja ,jag måste säga att han var tapper...Han säger helt förskräckt mellan flämtningarna efter en km ca, " håller ni på så här flera ggr i veckan??!!" Javisst, bara det är väder så...svarar jag.Han trivs nog i Stockholm han, och är tacksam över att han inte är mitt barn =o)

Jag ska bjuda honom på en Bobtur efter Cissi imorron om det är väder, och om han kan gå vill säga...

Iaf så skötte sig Puzz galant nu, hon har ju testat Wilma lite när hon vart själv, velat vända hem o vägrat gått framåt, men nu så gick det smärtfritt hela turen, dom tog den sedvanliga plumsningen på hemvägen på järnvägen och hon ser ut o tycka det e kul! Öronen rätt fram o kliver på, bra träning är det! Även för Wilmis, hon får öva på att stå fältsits...
Nu sover det ett par stockar i rummet bredvid..På återseende!

LÄNGTAN!! Kolla grönt överallt!...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Har alldeles bara för någon vecka lärt mig att även kanin ska avmaskas! Dock har jag aldrig hört någon gjort de förr, men tror de finns kolla masken till dom oxå. Min äldsta magra hemskt sista 5 åren, tänkte nu är de dags för argbiggan men hon kom igen utan större bekymmer.

2010-03-02 @ 23:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0