Senare den 30 Mars..

Nu är jag här igen..
Kom ju på att jag glömt lite och sen har jag bilder på en MYCKET koncentrerad 4,5 åring, inte lätt o sätta fjädrar inte ; o)..

För det första så vet jag nu hur resultatet gick för Killen jag flätade...
Han heter Aktör, 1,67 hög..Han fick 10 poäng av veterinären på lynnet...Han fick 99898 ( tror jag raden var) = 43p på exteriören... MEN Vetten kasserade honom iaf pga av att han TROR han har exem !!?! Ägarna har 3 st veterinärintyg av tre olika veterinärer som har undersökt honom i olika perioder, men se det brydde sig inte denne vette om...Va ? Jag blir lite frustrerad, LIITE borde han ju kunna resoneras med.
Jag vet själv att han inte har NÅGON tillstymmelse till "korvarna" dom får i mankammen/skinnet när dom har exem, sen så har han pannlugg ner till näsborrana och det har dom då oftast inte om dom har exem..

Himla tragiskt är det iaf, ägaren fick en dyr läxa...I fjol så klippte han ner manen på Aktör inför bruksprovet med honom, iom han hade så mkt kåda efter o gnussat sig mot träd i hagen= inge snyggt....Därav vart han kasserad av samma vette, som jag förstått så undersökte han honom inte ens ordentligt då..Jag tycker det är skrämmande att sånt händer ännu...

Nog om det..

Ännu en lite lessam sak är att idag är det ett år sen min Vackraste Flöjta fick vandra vidare..Min gumma..Tankarna kommer o minnena av henne..
Hon hann iaf få bli en mkt stolt o lycklig mor...Tänk om jag vetat tidigare att det var belastningsfång hon hade..


En bild från Wilma höll på o öva uppställningar, hon var snäll som få..


Sen har vi då fixat påskriset, fint vart det !!
Kolla in koncentrationen =o)

Tada!! Jag kunde!!


Gokväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0