Grattis Brave Boy !!

Ojoj vad tätt det blir med inlägg nu då.....

Men idag fyller Flöjtas kille 2 år, tiden går...


Sen är det 1 år sen jag fick chansen att köpa Crispa ( egentligen igår 30de)  ....
Visst finns det en Zorrybebbe där inne allt =o)


Och idag var jag ju som sagt på en liten tripp på ca 60 mil tur/retur...Och jag får väl ta och välkomna nästa svarting till flocken då.. ;o)

VÄLKOMMEN Almnäs L´oreal` alias Bella..
Kortet har gammelmatte knäppt, som jag fick o titta på.


Jag hittade henne på annons och kunde inte låta bli o ringa...så nu bor hon här..
Jag vet så väl att jag egentligen INTE ska ha fler just nu men det var en så bra deal så jag kunde inte låta bli..Och en så bra stam..

Hon är 10 år .
Bella är e. Edmund v.d. Brouwerij RS 384 och u. Morine Schueracker Rs 4256 Ue. Friso v. Heuvelshof...( med risk för felstavning nånstans..)
Morine har ju Anna på Haganäs stuteri , och hon är Elit på 9 avkommor.Nästan alla hennes avkommor har diplom, så vi hoppas..
Bella är aldrig visad så det blir mitt främsta mål, att få henne i skick o visa henne i höst på premieringen.
Som synes är hon väldigt tunn , pga av att hon haft föl som tuttat ur henne, men det ska vi råda bot på.

Nu ska hon bara få vänja sig o göra sig hemmastadd, hon har flyttat 2 ggr på en månad nu, hon bodde på en ridskola men en av deras ponnyer accepterade henne INTE utan bara jagade o anföll henne därav valde hon att sälja henne. Nu hoppas jag att hon kommer att trivas här o att allt klickar.

Kan undra vad som händer nästa påsk?? Vem vet...

Imorgon ska jag släppa henne med Cissi först sen tar jag in Puzz till dom så hoppas vi att det funkar bra.Fortsättning följer...
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0