Småkallt..

Ja nu är det lite normalare temperatur o jag sitter i långbyxor o strumpor!! Haha, Martin o jag var o bytte bajsblöja runt femtiden imorse o då visade tempen på 4,2 grader!! Brrr snart e det vinter ju!

Veckan som varit har jag haft det lyxigt!! Mamma hade semester o bodde i stugan här , så jag hade världens avlastning med barnpassning o matlagning.. STORT TACK MOR!

Wilma o Erik hade kameran med ut i hagen o dom gjorde ett annorlunda projekt , enligt mig iaf...; o)

Ser ni vad det är? 

Just det , Svampar..6 olika hade dom knäppt..Nån ser ni här..



Så dom kan ju sysselsätta sig när dom vill iaf =o)

Veckan som gått har jag slöat. stängt om lite hage vid grannen, då var Erik hjälpsam o hade sin traktor o skjutsade stolp med vagnen, jättesmidigt !  Sen att han lyckades få soppatorsk o fick gå hem själv o hämta dunken var ju bara roligt! han är ju stora killen nu...

Sen var vi på Buspalatset på onsdagen, två timmar senare var ungarna totalt svettiga o slut...Jag införskaffade fler små handukar så jag slipper tvätta ihjäl mig, Martin avverkar ju runt 2 om dan o kräks på¨..
På torsdan var det dags för BVC igen, var 10 dar sen sist och nu väger lillkorven 5520 g ( 4935g sist ) Så nu är han ju ingen liten bebbe längre känns det som, han har börjat kolla in saker o kan fokusera blicken ordentligt nu samt så orkar han hålla huvudet o kolla runt själv, så fort det går ! Marko kom hem på onsdakvällen så han följde med för första ggn oxå.


Sen tog jag mig i kragen så på kvällen igår verkade jag äntligen Crispa, välbehövligt minst sagt..Hon är lustig nu, hon är en vildhäst ena ggn,ska inte fångas i hagen men när man väl fått tag på henne så är hon den goa tösen igen. Sen så plockade jag av Puzz skorna o hann sko om fram, bak kvar..

Får se vad jag hittar på idag...Imorgon ska jag åka till svärdsjö o hämta hem Zdeno o Pelle så då e det slut på friden..;o)

Jag sitter o funderar lite hur jag ska göra i framtiden, min ork är inte på topp just nu o jag kan inte ha alla pållar kvar för jag kommer inte hinna med som jag vill, Pelle o Trine har jag bestämt ska säljas men jag får nog sälja nåt mer sto och då går jag ju efter hur jag kan använda dom, så då blir det ju Crispa på tur ...Bella är ju snäll o rida o pyssla med så henne kan ungarna dona mer med än Crispa, hon är ju mer en vuxenpålle hon , men det svider för hon är ju så vacker, hon är den som har mest utstrålning av alla mina pållar...


Ja OM det är nån vettig som läser detta o letar efter ett superstammat sto kan ni höra av er...Det finns två o välja på..

Då önskar jag er alla en trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: jennie

Kan du inte låna ut Trine och Crispa istället? Tror du ångrar dig när orken och tiden finns igen...

2010-07-24 @ 00:58:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0