Ännu mera snö....

Ja sen sist så kan jag ju säga att jag ropa HEJ för fort...Golfen fortsatte o kångla o förmodligen nå drivknut el axel som e paj =o(..

Så vi börjar på söndan när gubben skulle ta o åka till stockholm, då tickade graderna ner på -30 igen=o/ Så med våran tur nu så hade ju lastbilden frysit i luftsystemet ( kan det heta så ?) så han höll på o jävlas i tre timmar innan han gav sig i kylan.
Snö har vi så det räcker tycker jag nu...

På måndan var han då hemma o följde med o skjutsa ungarna, då hade det gått ner så det var bara - 15 ca.Givetvis började goffen koka igen ARRRGGH!! Som tur var skulle jag få låna mors bil så det löste sig kortsiktigt, Marko fick fart på lastbilen efter några timmars mek så han hade ju bråttom iväg.
Vi hann iaf sitta o snabbkolla på blocket efter nån bil (han skulle visa mig en han sett tidigare) jag hittade en vinröd 855 med lite mil som han kikade på o ringde , bestämde att han skulle stanna i Borlänge för o kolla på den på vägen till Fagersta där han skulle lämna lastbilen.

Han ringer sen på kvällen , bara o åka o hämta! jättefin o välhållen...Japp Fixa skjuts till Borlänge då sen barnvakt.Så på tisdagen blev jag 855 bilägare, den finaste bil jag ägt nån ggn.



Lite ovant är det än, nu när man var van lillgoffen, men jag är nöjd! Nu har jag en bättre dragbil o mer plats som det kommer o behövas framigenom ..Och jag trivas mkt med 855 vi hade förr, Erik är jätteglad för han har sagt många ggr att han saknade silvervolvon och då var han ju bara 2,5 3 år !! En del saker minns dom..; o)
Onsdagen ägnades mest åt sömn för mig kortdag för barnen så dom kom hem ett.Sen pysslade vi inne lite, istället för att vara i blåsten, bara -4 hade vi men det ven så det kändes som -20 minst...

Ja o på natten till torsdan så kom det då minst 1 dec snö igen så jag skottade, skottade o muckade lösdrifterna, hackade is ( bara 3,5 kärror denna ggn) Fyllde vatten, städade åt ankorna o hönsen,Hämtade ungarna sen satte vi fart o tog en rid/slädtur..Så skönt när man slapp frysa.

Wilma red Puzz igen och denna ggn så var hon så lugn o fin, skrittade o travade på så bra!! Jag körde Cissi o Erik hade bobben, är såå glad i Puzz för hon brydde sig inte nå, vi travade jämsides lite så hon skulle höra skramlet av kälken annars fick hon gå först, inga problem det heller!! Mötte två tre bilar och det var ju snörök branog, inga problem ! Ja hörs det att jag är så nöjd o glad i denna dam?!

Ikväll är det ridning på ridskolan,få se vem hon väljer denna ggn då ;o) Ska försöka komma ihåg kameran o knäppa några bilder på pållarna där.

Ja nu önskar jag alla jag känner en trevlig helg, så hörs vi! Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0