Välkommen Missungen Sita !!

ÄR HON INTE SÖT SÅ SÄG ! ??

 

Och nu bor hon hos oss !! Tack Karin med familj för att vi ( JAG )  fick köpa henne! Jag var iväg idag på Fm och hämtade henne, var ju meningen att jag skulle ha en hane men så blev jag förälskad i denna tös istället, så det kan gå....Nedan kan ni se en bild på brorsan det var tänkt från början..



Han var oxå fin, hade tänkt ta båda ett tag MEN så kom jag på den briljanta ide´n att vi tar en kull på sötnosen och sparar en kattunge där istället , då får barnen uppleva kattungar ( o jag med ; o), samt så slipper Marko få hjärnblödning direkt om jag tog två nu. . Jösses vad svårt det är att välja, man vill ju ta allihop se själva !! Den med vit svanstipp dreglade jag oxå över men dom var ju långhåriga och jag måste erkänna att jag inte är nån som borstar och reder ut tovor hela tiden...Vilket oftast behövs på långhåriga missar.



Vi kom hem smärtfritt och hon får bo i selkammaren nu ett tag och vänja sig vid alla nya ljud o djur...Hon fick en skymt av Isa när vi gick in dit och jösses vad det spottade o fräste =o)) blir nog skoj o träffa henne senare i framtiden. Hönsen och nån anka kan hon se från fönstret.
Sen kunde jag inte låta bli så jag släppte in Pricken och han hittade en matskål, inget annat på ca 5 minuter...
Hon kunde sitta o spana från sin lilla koja i lugn o ro..Kolla in storleksskillnaden !



Nu såg han henne, tror han höll på o sätta i halsen..;o) Glupp! Freeeze!

Måste ju nosa, blä fräs ! den rör på sig!!?


Haha ,MIN KOJA!! Vi får se om hon får fortsätta heta Sita eller om det blir nåt annat namn,,Morran kan passa det oxå ; o) El Molly kanske, ja vi får se hur det blir när vi känner henne mer.Hon har iaf kommit fram och undersökt och lekt lite med mig nu på kvällen så det blir nog bra.



Och mitt i all glädje ringer Carina på kvällen, jag lider med er!! Skickar massor av tröstekramar till er, inget man vill uppleva alls...
Ta hand om er alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0