Snö, snö o SNÖ !

Jag njuter just nu !
Alldeles vitt ute ca 2 dm är det minst, Jag har skottat snö med nöje imorse lite här o var o tur var väl det för gubben är ju "ledig" o hemma men inte ser man av honom så mkt heller,
Igår så skulle han pyssla med ena grävarn, så han bor i garaget mer eller mindre o lär väl finnas där OM jag skulle vilja nåt, han muttrade lite när han var in o åt lite =o/ då hade svetsen packat ihop...Snopet.

I morse fick han ge sig av mot stockholm med snökedjor åt andra grävarn hans..Freddan kom ingenstans i halkan/modden...Och nu lyssnar man på radion om alla olyckor efter E4 an o stillaståendes tradare...Ja jag lär väl ha svårt o somna innan han är hemma inatt kan jag tänka...

Har iaf lyckats få till några julklappar idag så nu är det några mindre, lite lustigt måste jag erkänna för jag brukar ha panik om jag inte e klar med det den här tiden men gubbens attityd måste ha smittat av sig lite ;o) e lugnt vi hinner....
Jag har tyvärr inte hunnit få till några bilder och eftersom jag inte har nån superkamera så har dom bara blitt nån mörk historia i detta snöväder men imorron ska jag försöka få till nån. Slänger in en från i fjol på killarna, hoppas det blir lika mkt iår!


hittade på min älskade saknade Flöjta med....MIN MAT !!


Som ni kanske kan se så hade Tilia lyckats krångla sig in i höhäcken bakom balen...

Iaf så är jag lite paff, rangordningen har ändrats lite, lilla osynliga Puzz har bangat Tilia på plats så hon går undan för henne men inte för nån annan...Cissi bästa kompisen till Puzz har ju nu kommit på att om jag bara håller mig bredvid min polare så vågar INGEN jaga undan mig längre ! = obegränsat med mat...=o/ Ingen bra ide enligt matte , jag har nu öppnat en bal o satt in till flickorna oxå men jag vågar inte ha Cissi där varje dag så nu får hon bo bredvid Zdeno och jag varierar sällskap åt henne till hans STORA glädje !! Blir nog mest Crispa o Puzz som får turas om, både Trine o Tilia kan äta på tycker jag.
Har lyckats släpa mig ut o har tömkört både Zdeno o Puzz några ggr sen senaste inlägget här, tänk att det kan vara så kul o tömköra ..Dels får ju pållen lite motion o jag själv oxå...
Annars så e det väl lugnt här, men så skönt det är att ha Tilia hemma ,nu när hon är det igen så märker jag hur hon har fattats mig. Verkar som att hon saknat mig lite med för så här gosig o pratig minns jag henne inte som, lillpärlan..

Jag har haft en funderarperiod hur jag ska göra i framtiden med pållarna, ena stunden känns det som att jag köper Puzz(gurkan) rakt av även om hon skulle visa sig för pigg för Wilma o nästa så velar jag, iom att jag inte kommit längre med henne än,mkt pga av att min kropp krånglat mm nu, men jag tror Eva inte har nån brådska så jag poar på så gott jag kan så får vi se vart det leder,vill ju inte stressa på Puzz heller o min egen åsikt är att hon behöver Liiite mer muskler i ryggen innan jag låter Wilma rida henne igen, skulle matte Eva behöva ett beslut så får vi ta det då...
Sen är det ju hingstarna...Zdeno blir helt klart kvar, Pelle blir nog den som får bli till salu OM det blir så, för då kan Barre o Zdeno gå ilag men sen går jag ut i hagen och tycker jag är världens ELAKASTE som ens tänker tanken, känner jag mig själv rätt så går alla kvar så får framtiden visa hur det blir, om det blir nödvändigt o minska eller hur det blir...Sen får man ju se vad som ploppar ur magarna oxå i sommar..
Blir det killar så blir dom antagligen till salu...Tror jag...Lite skoj är det för mina flickor har tiderna beräknade i tre helger på rad, Trine börjar med sista helgen i maj, sen Crispa o sen Tilia sen...Märks väl hur det artar sig, jag hoppas så väl att dom är dräktiga alla tre än, ser då så ut fast lite osäker är jag på Tilia men det minns jag att jag var med både Barre o Lasse med, Crispa är det så svårt o se på för hon är SÅ ENORM men är det inte en Zorrybebbe därinne så lär hon nog ha fång snart men jag tror för hon verkar ganska liknöjd...Trine tror jag för hon har börjat så hon sover mkt inte alls den vanliga spättan som vill hitta på saker.

Oj vad jag lyckats skriva ner en massa fast jag inte tyckte jag hade nå, sen hur intressant det e lär ni därute avgöra...På återseende, förhoppningsvis denna vecka..; o)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Njuter du lika nu å när de är typ - 27?? :-/

2009-12-18 @ 23:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0