Äntligen....

Ja riktigt så känns det, ÄNTLIGEN!!  -5 ute och liiite ihopfryset. Har varit så himla less på detta regnande så jag vet inte vad man ska ta sig till, men nu är det bara o stornjuta så länge detta varar nu då.
Till o med hästarna vart det lite extra svung i stegen för imorse, Jiipiie kall luft! Lite snöfläckar ligger det oxå = ljusare !
Det märks att jag myser va? 
Ja och när jag ändå är positiv en vända så ska jag erkänna att jag känner mig piggare än vad jag har gjort på en månad nu, har ju sovit,snorat o sovit allt vad jag kunnat dom sista veckorna känns det som.

Jag o barnen har julpyntat lite, eller det är väl bara granen som fattas till jul, kanske nån julklapp med..Se själva.

Annars så händer det väl inte så blodigt mkt, hörde att vi har haft sol i 11 timmar på hela november fast då hade dom mätt det i gävle, fy 17 så deprimerande det låter, hoppas verkligen det ändras i december.Sen ska man väl kanske börja stöka undan julklapparna, samma dilemma varje år, vad köper man??

I helgen så hade jag mitt lilla kalas, fick jättefina sänglampor av min bror, en peng av mor ( passar super nu när jag ska till en ponnybutik ; o) blomma o ljustake av far.Vi åt en mumsig smörgåstårta o mamma hade bakat en smarrig chokladkaka med supergott kladd på.

Nu närmar det sig , snart får jag pussa på min Tiliastumpa, blir kanske inte det bästa föret men man får väl ta det lugnt då. En lite sorglig sak är att Marie tog sin Ville till dom evigt gröna igår, och så ska jag fixa bort en pålle till för henne...Men det vet hon ju,
tycker hon är så strong som avslutade hans liv medans han fortfarande hade gnista kvar o hull, hon märkte att han har fått svårare o äta mm .Många är så egoistiska så dom väntar o väntar tills dom knappt har nå tänder kvar o blir benarangel pga av att dom inte kan tillgodogöra sig nå mat, det är djurplågeri enligt mig...Vad är det för mening? att se sin älskade vän tyna bort ? Då är man inte snäll/human, bara ett stort egoistiskt svin.

Ojsan nu överreagerade jag igen, men ibland läser/hör man endels kommentarer o funderar hur endel är funtade...
Nä nu ska jag ut o pyssla medans orken finns, tänk om den försvinner igen..=o)
Hörs!!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hu hu, hur otrevligt var de inte att stiga upp i morse när de var -16 grader! Min blogg är uppdaterad, där får du veta mer. Saknar du ditt paket?? De ligger här på hatthyllan :)

2009-12-03 @ 09:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0