Smått o gott..

Nyss inkommen från stallet, knäppte nåt kort men Zdeno är totalt hopplös o få nå snyggt kort på ,  men SÅÅÅÅ go !! Huvet ska vara i famnen hela tiden o gosa med mig... Go plutten...=o)
Dom får sova inne inatt och får komma ut till en nyhalmad lösdrift i morron , dom är så tråkig för dom ska vara med i varje steg jag tar och det går mkt fortare o dona iordning när jag inte behöver passa pojkarna så dom inte smiter  in till flickorna när jag pysslar...


Jag har varit till Homna i morse nu har vi fyra ettåringar o jobba med Tre som går för vagn nu och ägaren har varit på kriteriauktion så nu bor det en till ettåring som är liten o go men waow vilken skritt hon har !! Jag får nästan små springa när hon knatar på ....Där ser man att storleken inte har så mkt betydelse jämt iaf..=o) Endast tömkörning med henne än.

Idag har studsmattan fått semester och är nerplockad och befinner sig numer på skullen, till Wilmas förtvivlan..Har varit riktigt halt ett par morgnar här så man har tagit det lugnare nu när man åker för det finns riktigt kluriga krokar här runt på vägarna , vi som bor här är ju medvetna om dom men tyvärr så går det ju mkt trafik på storvägen som inte är medveten om riskerna..Så man bara väntar på att se bilar lite här o var..

I morgon är det hundkurs igen , jag mitt smarta ägg har glömt vad hemläxan var så det blir nog  en liten överraskning för oss, hoppas vi kan den ändå ; o) ,Isa har börjat vara en halvdöv tonåring som inte förstår vad man säger längre...Blir många djupa andetag o räkna till tio per dag ibland nu....Min mor är hon totalt döv för..Hoppas det går över nå tag.

Pelleman som knaprar i sin box..Är så otroligt lik mor sin i utseende o sätt , han blir nog en underbar pärla han med, tror jag.   Hörs en annan dag, soo long !
                                                                                                                          

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Vilken fining!

2008-10-08 @ 07:57:51
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0