Mitt första stuteribesök ...

Igår var det en jätte trevlig familj hit och hälsade på mina shettisar, dom hade en islandshäst själva och funderade på att skaffa en shettis till körning samt sällskap åt sin kille. Roligt att få prata och utbyta erfarenheter om olika raser.Finns många likheter mellan dessa iaf.  =o) Hoppas dom får mer erfarenheter av shettisens charm i framtiden...; o)

Det har varit dystert väder med regn och blåst här igen , är hur tråkigt som helst ,leran frodas i hagarna =o(  ..

Har iaf fått kaninburarna klara och det blev riktigt fint om jag får säga det själv , förutom att en dörr är lite sne men vad 17 det ska väl synas att det är en amatör som varit i farten...Några bilder från dom..


  ett tvåvånings höghus ,  (som  Carola sa en ggn) Två burar uppe och öppet hela vägen nere.
  Mulles nya bostad..

 Jena +  ungarna får bo nere , spännande ,man kan hoppa i maten...
  Kolla mamma ,man kan rymma ut till stora världen..

Vi var ut i går kväll och åt god mat med Mika och Carola, jag drack några cube och kl 21,20 konstaterade Carola o jag att man legat av sig för båda hade INGET emot att få åka hem o krypa i kojs...=O) ja vad säger man...OTROLIGT vilken partypingla man är..
Idag har jag en slödag gör bara det absolut nödvändigaste..  Isa var ute med ungarna en stund när det var uppehåll ett tag, men vad gör hon då ?? jo hon RAMLAR ner i dammen alldeles med flit...=O) Där fick jag för att villja ha en torr hund...

Nu ska jag sitta planterad vid datan en stund och slöa...
Måste bara få vädra lite av mitt missnöje lite.. Har fått en massa konfusa mejl angående mina ankor och Brave Boy...Bjuder ett par tusen och tror man ska bli GLAD över att få iväg honom...SÅ desperat kommer jag ALDRIG att bli...!!Undrar om han är riden o körd mm mm.. Hallå!!  Jo han är ju faktiskt fem månader så jag är väl sen med att arbeta honom....(IRONI , så ingen missförstår...)

Men TUR att det finns SERIÖSA , för annars har man nog gett upp...Visst finns det bra folk men med liten plånbok, har själv varit sån innan man fick jobb osv..Men nån gräns får det väl vara,,   Blandrashundar är ju för 17 dyrare...och nåt värde ska väl dessa små kunna få ha !!

Utsikt från vårat köksfönster..Trevlig resterande helg allihopa "!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0