Smått o gott...=O)

Ja det kan man väl sammanfatta denna vecka för mig.... Jag har småätit kakor o chokladbollar som blev kvar efter Eriks kalas hela veckan lång  =OP   Varför frysa in när man kan konsumera själv...;o )...
Det är ju så himla gott !!

Jaja men jag har fått gått av mig om det fastnat nåt extra gram för på jobbet är det runt 25 hästar som ska in på mån ,ons ,fredag ofta med föl som inte alls tycker att man ska hänga med mamma  ..=O( Det blir till o lura dom att det är nå farligt så det är bäst o springa ikapp mamma för hon springer ju.... Så 164 cm långa Linda får ofta ( Läs mkt ofta) fullt sjå o hänga med stona när dom får flashback och tror dom är sprinters igen....=O). Kan ju säga att det händer saker iaf , både roliga o mindre roliga ibland.

Igår var jag till Anna och hämtade hem Crispa, åkte på kvällen när den värsta värmen hade lagt sig. Wilma följde med och skulle kolla på allt nytt eftersom hon bara åkt en bit av den vägen , johej du efter en halvtimme så sov hon...=O) Jag väkte henne när vi kom fram så kollade vi på ett par fölar som var där då deras mammor friade med Fernando, blev ju helt såld på den ena hon var så söt med ett supervackert huvud och stjärn...Dessutom är hon o Crispa släkt..

Tack Anna för att du tagit hand om Crispa så bra !♥

Det har varit kanonväder några dar med sol o lagom blåst..Har nu lyckats få till en plats där Isas hundgård ska ligga samt fixa hem stolp så det är det närmaste projektet som ska göras...

Och Delsbo närmar sig och jag är ju inte så nervös än kan jag ju säga...Känns som att det inte kan gå sämre än det gjorde i Falun så det hade ju nån nytta det med..Det får gå som det går..Cissi är ju våran pärla ändå och Wilma blir ju glad bara hon får en rosett , men silver vill vi ju ha... helst ett guld,,,
 men vi får se för hon är ju FORTFARANDE rund fast hon bantat länge nu...=O)). Denna gång ska jag bara försöka ha kul...Jag har erfarit att jag har lite krav o vinnarnärver fast jag trott att det inte varit så allvarligt men dom finns där och jag ställer för höga krav på mig själv och då blir man ju ofta besviken istället för att acceptera...Nåt jag får jobba med..; o)

Markos släktingar från Finland är här på besök så det blir väl lite rushigt med o hinna med men det ordnar sig nog.

Ha en trevlig helg alla jag känner!!


En bild på Cissi sen vi var på  exteriörkursen i Delsbo.. Tack Pernilla för korten ! Snart kommer vi igen..=O)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0