JÄTTEGLAD !

Ja då var Delsbo avklarad ! Och en glad o rolig dag blev det precis som det ska vara...=O)

Wilma var som sagt med på sin första utställning och hon sov i bilen ända tills utanför Järvsö så det blev ju inte sååå lång bilfärd för henne.=O) Väl framme så visade det sig att vi var en timme tidig inte för att det var nån nackdel direkt.Jag hyrde spiltplats iom att det regnade så det blev jättesmidigt .
Först ut var Omeega och hon var ju inte själv denna ggn i ringen , men vad hjälper det när det inte var hennes riktiga polare...hon skrek lite nu o då  o halvreste sig ibland och stå still gick ju inte nå längre stunder..Men hon skötte sig bättre nu och var mer allert i gångarterna än i Falun. (där man fick dra henne för hon var så loj i värmen) Jag blev GLATT överaskad när vi hamnade etta och blev klassvinnare med raden 88778 =38p och en jättefin rosett !  Goa Omeegis ,med lite mer träning så blir detta nog bra i slutändan .

Sen var det lite andra klasser tittade lite flyktigt men det blir ju att man går o kollar till sina egna pållar emellanåt så man hänger inte med så bra hur det går...Iaf så skulle dom bryta för lunch så Wilmis o jag åker ut på Delsbobyn o handlar lite fika o mat ,åker tillbaks så ser jag att det är en massa svarta ston i ringen... PANIK Cissi ska ju in efter dom !!! Wilma var jätteduktig och hjälpte mig dona iordning Cissi går ut och då får jag veta att dom bröt för lunch efter dom svarta så Cissi är direkt efter lunchpausen.....Jag ska visst klanta mig en ggn på varje utställning...=O)) Iaf så fick Wilma o Cissi prova på Agillitynbanan då och båda verkade tycka det var skoj..nu är det bara o fixa lite grejer här hemma så dom kan träna.

När vi äntligen kom ut i ringen så skötte sig Cissigumman kanon och vi blev god tvåa efter Johanna o Amarosa,ifjol kom Tilia o jag god tvåa efter Johanna o Kontura så historien upprepar sig =O)Cissis rad blev 88888 =40 p.
Jag fick uppmaningen att ston som Cissi skall man avla på , av domaren...Han tyckte även om Omeega ,men trodde även han att hon kommer att växa över lite..Är nog inte meningen att jag ska ha minisar..; o)

Min vackra klassvinnare dagen efter !    TACK för grattishälsningarna alla!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0