Jag har gjort det igen...

Lite mer är tre månader har gått sen sist och massor har hänt...
Men när jag har läst det senaste inlägget så var det som så att efter ett tag så började Trassel och Alfons inte dra jämnt , Trassel började svara emot och det blev slagsmål hela tiden , dessutom var han livrädd för att gå ut...så jag la ut lite krokar om någon ville ha honom och nu är han alftabo hos en bekant till mamma som hon jobbat med,innekatt och lugnt o mysigt blev det åt honom.😊 har fått rapporter att det funkar bra. Skönt att killen mår bra nu då han mest hade det jobbigt här på slutet och var vääldigt vaksam på Alfons.
 
Sen har Erik fått vara med på innebandy matcher,det är ganska rafflande o nervpirrande ,fast dom 'bara' är 10 år är dom ruskigt duktiga ! 😀 
Den 12 februari kom Wilmas tidiga present..💖 Vimsan som hon heter är en omplaceringshund (el råtta enligt många😉) hela 1250 g vägde hon när hon kom. 5månader gammal och med ett självförtroende större än en rottis.😂
Hon var tunn iom att hon fått vuxenmat vilket inte är så bra åt en valp. Ägaren hade gjort ett impulsköp och insåg efter tre dar att det inte var hållbart med hund ,åkte in till en veterinär och ville avliva henne ?!?😮
Veterinären vägrade att avliva en frisk glad valp ,men erbjöd honom att hjälpa till med omplacering istället, vilket han tog emot. Så genom en vän ,Tommy som Wilma även tränar för med Calina , kom hon hit.😊
Trodde aldrig jag skulle fastna så otroligt för en liiten hund 😜 har ju bara haft stora hundar förut,visst har vi sprungit skytteltrafik ut med henne men det får man ju göra med alla valpar,så lättsam att ta med , äter ju mindre än katterna , och charmig som 17 😊
Lite otur hade vi då jag vart tvärdålig med 40' feber i fyra dygn o superklen o ont, trodde först på influensan men sen fick jag nå utslag på fötterna så hc trodde nåt virus som hette "femte sjukan"..😕
Mitt i när Vimsan nyss kommit,även  Wilma ,Martin o Erik åkte på det..
Wilmas konstverk.😊
Så fyllde då Wilma 14 år den 20de , vi var alla lite hängiga fortfarande så det blev en lugn födelsedag.
 Efter några dagar till släpade Wilm o Erik ut mig med "det blir kul mamma" och det blev det oxå 😊 om vi bortser från wilmas fuling med att svänga tvärt med Ceve så jag landade i en gran..😏 längdskidor är svårt att tolka med...😇
 
Sen har jag jobbat på i backen ,det har varit lugnt på herrgården ett tag.
Lillskruttan växer sakta men stadigt. Här har man hushållsvågen och väger i 😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0