Tack för dom här 12 åren Valle..

Ja som rubriken lyder har Valle ,alias storfot ,fått vandra vidare idag.
Det var dags ,han ville bara vara inne och det har han fått , med tre kattlådor så är det inga problem..
Problemet var att han ratade dom och kissade på golven hela tiden...
Vi provade diverse olika knep och tips vi fick men ,nepp inget har funkat. Jag vägrar ha katt som pinkar överallt .. Och han var stel och låg mest och tryckte och ville in när han var ute,så nu fick det bli på detta viset..
Han har haft ett bra liv här,han kom som 1,5 årig omplaceringskatt hit från Bollnäs ,där han mest sprang ute bland hyreshusen på gärdet..Jag minns när vi släppte ut han första ggn,han drog direkt till skogen och klättrade upp i ett träd,där var han i tre dygn.. Jag troode vi gjort bort oss totalt.. men sen så lyckades jag locka med honom hem och han insåg väl att han kunde komma till skogen när han ville och började komma tillbaks. .😊Han har alla katter gillat och han har alltid varit snäll och okomplicerad.💖
 Han är den andra coolaste katten jag haft i mitt liv ,han kommer att saknas här på gården.13,5 år blev han❤👣
Även våran Pricken fick följa Valle på färden..
Han var speciell, halvvild tyckte dom flesta..
Det var bara jag ,Marko och även mamma ibland som kunde kela med honom när han själv ville det.. Han har inte gillat Alfons på hela tiden och spöat upp honom antalet ggr. Sist vart det några stygn på Alfons..😕
Han ville inte vara inne endast för att dricka lite mjölk ibland,och han gillade inte Krut o Trassel när dom stuckit ut näsan utanför dörren..
Därför valde jag att ta bort honom nu med,han har blivit ensam ute och med endast katter han inte gillat kvar..Valle var hans bästis. 
Han kommer även han att vara saknad för han var min skugga i stallet. Han var gullig för han plockade bara näbbmöss , vet inte hur många han lämnat åt mig i liret mm..Valle brukade plocka vanliga åt honom som han fick o äta.💖💕
 
Så nu har ännu en era avslutats här..
Nu har vi Alfons ,Krut och Trassel en ny generation vi hoppas får vara här smärtfritt i måånga år.
 
Jag vet redan nu att Alfons kommer bli min tredje bästa katt i mitt liv 😇😈 han har personligheten och följer mig i skogen på promenader hit o dit. Det är tack vare han jag lyckats varit utan hund .. Han tror han är en 😊
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0