Hösten kommen.

Det har varit några underbara höstdagar, är så underbara färger,allra helst när solen skiner..
Utsikten från jobbet en dag..kul med variation. 😊 serverade mat och kaffe åt ca 20 personer,varav en chefen😉.
 
Iaf så verkar Benji vara en snäll och försiktig kille så jag släppte in Pelle med honom en stund. Han föltuggade så han duger,tyckte Pelle...
Benji har gått med en shettis förr och det märktes.
'Gör vad du vill med mig' du bestämmer..
Som synes är Pelle mkt smalare nu ,men behöver minska lite mer..Lite är ju päls oxå..
Jag tog även Terror dit en stund, jag som var lite orolig om dom skulle vara snäll med våran bebbe ,var tvungen att småskratta lite... Han har fått rätt smeknamn...
Han stegar bestämt fram till Benji ,nosar till lite, och sen kör vi !! Nu LEKER vi...
Waow, du är ju läbbig..kan ju inte härja sådär,vi känner inte varandra..jag har en lugn kompis jag..
Nähä..han ville inte leka...😐
 
Sen blev det helg och jobb. Jag var på ön och serverade lunch och middag,för första ggn själv. Det gick bra och mycket för att jag tog Wilma med mig.
 
Sen veckan därpå så fick jag hem sex baggar däribland Eddie,som får vara här i väntan på slakt.. Vill någon köpa en snäll kille finns han här..Men du måste ha SE nr.
Martin var mallig.. Han gick med mig!
Den gråa är Vanjas son.
För att göra en lång historia kort så gillade dom inte att vara i skogshagen,utan hoppade ut och letade sig hit igen så dom får bo i hund/hönsgården nu och turas om att vara ute o beta, här hemma.
 
 Till lördagen 17 okt var det dags att tävla i km i dressyr, vi tog det som en träning då varken Wilma el Calina tränat stenhårt i dressyren. Men bra miljöträning iaf.
Det blev ju såklart nerv på W och det kände ju C ,så dom landade på 54% nånting,vilket är bättre än vad vi trodde,vinnande ekipaget på ponny blev Agnes o Fury ,dom hade 62 % nånting.Grattis till er !
Glömde ju fota såklart, så tar en bild hemifrån istället.Tråkigt nog var det endast 2 st anmälda till hoppningen så det vart inställd.. Tröök !!
Martin hjälper mig göra fint inför höstfesten.
 Ett resultat.
Sen så har det varit lite jobb på herrgården. Astmakoll med Erik som var bra trots han precis varit förskyld, vilket är bra ,då funkar medicinen.👍
Vi har ju varit förskylda som dom flesta andra ,Marko som inte brukar bli så sjuk är inne på sin fjärde vecka nu..😕 jag är knackig i lederna mest..
 
Wilma i körtagen. Cissi gillar det skarpt.
Sen var det dags för höstlovet ,jag jobbade tre dagar på ön,även denna ggn fick Wilma följa med och betala av sina nya ridstövlar hon köpt. 😊 kompisar har det varit oxå, men vi har inte hittat på nåt speciellt,orken har inte riktigt funnits..
 
Alfons hamnade lite oväntat hos veterinären då W hittade ett sår som han lyckats slicka i för mycket, fyra stygn med tratt och antibiotika i sju dagar,jag 1500 fattigare och han är löjligt missnöjd..😯😜
Han gör allt för att han ska få gå ut . Men se det enda som händer är att han hamnar på Wilmas rum då..👎😂
Valle som är 13,5år och har alltid bott mest ute ,börjar nog tyvärr att hamna på sluttampen hos oss nu..😔 han är märkbart gammal nu, ligger mest och vilar men vill inte vara inne i värmen som förra hösten.. så vi får se hur det blir..
 
Igår hade Martin lite byggövningar ,och lyckades ganska bra tycker jag.😊
 
Vi har även hunnit klippt Calina och Cissi,Ceve spårklippte jag så hon ska klara sig utan täcke mer.Myysigt tyckte hon 💖
Jag tycker draglädren börjar bli korta...Men resten är ju bra...hmmn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0