Ceve blir mamma!!

 
 
 Nu läll !
Tillbaks så snabbt ...Iaf så fortsätter jag, den 9 juni vart det skolavslutning för Wimla och Erik på kvällen, jag hade fått ledigt från jobbet.. Vädret höll i sig och det var fin och mysigt.
Jag var lite nervös för hemma hade jag en Ceve som drastiskt ändrat beteende på morgonen /dan, hon bara gnäggade efter mig och ville bara vara med mig hela tiden om jag visade mig ute.. Goa hjärtehäst ! Dessutom hade hon fyllt juvret mer, men enbart genomskinligt än.
Får väl äta då när min matte inte vill vara med mig...
Nu är det bra ! Matte är med mig.💖
Nu var det då sommarlov, och tack o lov finns min underbara mamma !! Hon ställer upp och passar barn så jag kan jobba kvällar och dagar , vilket det var som gäller nu. Det var lite högtryck både på herrgården och Scandic, vårbaler, fester , bröllop har hunnits med. plus all städning, dukning och skötsel ute..
Hästarna njuter, äntligen finns det bete !!
Iaf så fick jag sluta tidigare på kvällen den 10 Juni då det vart så pass lugnt efter vi serverat middagen. Skönt , för jag var supertrött !
Hem och sticka Erik tidigare och sa till Wilma att ni får natta hästarna, Vendela var här och skulle sova över. Sen kollade jag av Ceve, hon var lugn, och fortfarande genomskinligt..Godnatt,!
Somnade som en sten...
Men jag vaknade vid en tolv och kunde inte somna om, hörde tjejerna smyga ut runt 0,30, jaja dom kollar väl Ceve ..
Sen hör jag nån rusa över bron o dörren far upp, MAMMA !! det ligger ett föl,,,,Ceve har FÖLAT !! hojtar hon..
Ganska häftigt att man kan ligga i halvdvala ena sekunden och vara påklädd i andra ..
Kolla vad som ligger under krubban ! Så vältecknad och SVART svans !! Lycka !
Inte har vi behövt fundera vart dom legat med shettisfölen , men nu gick det ju inte så bra när fölis skulle resa sig.. Smack , så låg den på golvet igen !  Aj, aj, in och försöka lyfta "lillen " och förflytta den mer i mitten på boxen, vilket inte var det lättaste, låånga ben och betydligt tyngre. haha.
Var ju tvungen att lyfta svansen också , och det var ju ett hål, shit...
Jag har ju hela tiden sagt " blir det hingst ska han säljas" GAAH !?!😣
Wilma visste det och hon började direkt när jag sa, hingst.." Men mamma , du kan inte sälja Ceves vackra föl ! Vi kastrerar han om han blir för bråkig,! Jag rider in han åt dig!! SNÄLLA !
Nu njuter vi och tar ställning med det senare, man vet aldrig, han kan bli dålig också, det är för tidigt.. Så vi njöt istället !
Busblicken redan på plats!😇
Vingligt.. Duktiga Cevan💖
Jag vet inte hur man lägger sig !??😞
Kärlek💖 ! Mammas vippöron, love it!💖
Man kan ju stå och titta hur länge som helst, men när han tuttat och det tog tid innan han hittade spenen, tok ivrig men på helt fel ställen.. kissat och kommit nån klutt bajs så släpade jag mig in och la mig igen.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0