Födelsedag, sportlov..

Nu var det på håret ,men det har inte gått en månad än :) .!
 
Sen sist har det ramlat ner ännu mer blask, töat varit rena isbanan och nu är det nästan upptorkat på sina ställen, tyvärr lär det väl komma mer blask men jag njuter så länge det är torrt ! Tänk att för 2-3 år sen var det nästan metern med snö och neråt -30....Det har ju även blåst rejält i flera dagar men vi har fått behålla strömmen iaf.
 Solen har visat sig i många dagar nu och man riktigt känner energin som ökar i kroppen, tänk att solljuset är så viktigt ! Jag är verkligen en som behöver ljuset, annars blir jag trött o deppig.
Sötsmulan våran står och väntar på lillmatte som var tvungen o remma in på toan .
 
Wilma har ju även hunnit med att fylla 12 år , hon önskade sig pengar för glatta livet och lyckades få ihop en ansenlig summa för att vara henne ;o) och nu har hon inhandlat ridstövlar för en del av summan och siktet är inställt på en hjälm.
Sportlovet har även det passerat, det vart lite extra aktiviteter och en dag sadlade vi på Primme,Puzzel och Cissi, packade matsäck sen red vi iväg.
Vi lånade en av Stures rastplatser vid "forsen" där dom brukar äta, lämpligt med sittplatser och för hästarna.
En glad hungrig Erik.
Det är vackert och låter mäktigt med bruset.
Undrar varför vi stannade här ? tänker Primme ,men det finns mat så det funkar...
Sen har Wilma fått smak för en ny sport , " nästan lika kul som ridningen" var omdömet , nämligen slalom. Hon och Vendela var i Järvsö och åkte i deras backe med Bullen som arbetar för Marko, dom övernattade och skörde slut på honom sen kom två lättvaggade tjejer hem , väldigt nöjda!
En dag när det snöat och töat om vartannat så tog jag och Martin ,Cissi och körde kälken tillbaks till ladan i skogen, jag fick knappt hålla i grimskaftet, "JAG kan köra Cissi SJÄLV!!" som tur är så kollar hon in mig och lyder mig och mina komandon så då funkar det ju alldeles utmärkt o låta dom kunna själv ! ;o)
 
Sen medans Wilma for i backar så tog vi Erik med kompis och åkte till Borlänge äventyrsbad, där är det kul och även jag kände mig nöjd och lugn i kroppen när vi åkte hemåt.
 
Sen har vi varit iväg på ännu en hoppträning med Ceve , dom sköter sig bra och dom har kul ! Denna ggn så övade dom på omhoppningssvängar, där blir ju bakdelsvändning aktuellt så det övade dom också på. Sen gled dom över 80 cm räcke och oxer utan problem, Hon ser lovande ut tycker tränaren om Ceve ,Kul!!
Jag och Wilma for ner till Hofors i söndags, tinkersällskapets årsmöte stod på agendan, och vi fick vårt fina Diplom på Ceve!!
Träffade många personer man sett på "nätet" och nu fått ansikte på. Vart bestämt att jag ska ta en tripp till övik i sommar och hälsa på Ceves farfar bla. :)
Sen följde jag med en dam jag pratat med på fejjan ibland, hon är tinkerägare och shettisägare och har frågat lite om saker . Det visade sig att hon bodde " tvärs över åkern" till Martell så vi började med att åka o säga hej till honom.
Han växer, men är fortfarande ingen given fotomodell...Tog ett kliv framåt precis när jag knäppte så klart...Det syns han har vaknat till lite och busade med polaren sin.
 Sen hälsade vi på hos Inga-Lena, hennes tinker är 155 så det är lite rejälare än våran tårtsmula. Ser ni Primme ,? Han vilar middag i solen till vänster.♥
 
Sen har ju Martin, jag nu och Erik blivit förskyld igen, tack o lov är jag lindrigt , värk i bihålorna och snorig.
 
 Avslutar med en bild på Primme , Jag är så nöjd med farbrorn , han är lugnet själv och då blir jag det också.
Ändå finns det en lite piggare kille som kikar fram så han är då inte tråkig ;o)
Igår kväll stack Wilma och jag ut till ormtjärn en vända, där sög han i lite och vart PIGG, jag smågrälade men jaja,.. Eftersom det var mörkt är det lite dåligt med sikten så,HELT plötsligt så tvärnitade han så jag var glad det var en westernsadel jag satt i annars hade jag badat....Det var då en låång och breed pöl ,LIVSFARLIGT !!
Försökte truga men gav upp och gick bredvid, när Wilma trugade Ceve så , ok sa hon och hoppade över hela pölen :D, haha, nästa pöl som kom skulle Ceve hoppa även då men missbedömde och landade mitt i !! Gud va jag skrattade, både Ceve o Wilma tog ljudliga andetag....Tror vattnet var kallt och det stänkte bra..Fniss.
 
Detta är en av bilderna jag tittat på i annonsen av honom.
Tilia och Jossan växer Js mage har åkt upp/bak så lite orolig är jag för hon är så full.6-7v kvar...Måste sätta mig och kontrollräkna lite mer.
Hoppas alla mår bra och har det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0