Årsresume´2014.

Sitter här och ska kolla av hur 2013 var och ser att jag missat gjort den !?! Skämmes på mig..
 
Men jag får försöka skärpa mig , så dom största händelserna 2013 var ju Både Zallys och Ceves DIPLOM..
 
Sen såldes Erna till Anna -Karin utanför Borlänge.
 
Då ska jag försöka summera detta år...Det har hänt många saker under 2014 , både bra och dåliga, det har blivit lite oväntade vändningar som jag inte räknat med men kanske kommer det något gott ur det också , jag intalar mig det.
 
Stort Tack alla som har hjälpt mig på ena och andra sättet, ni är värdefulla, Tack.
Och stort Tack alla som har köpt ponnyer av mig, det värmer ens hjärta när dom får ett bra  hem och får en vettig sysselsättning. Kram på er!
 
*JANUARI *
 
* Primal Addition kom hit , min förhoppningsvis nya skogsmulle som tar det lite coolare än vad Erna gjorde.
* Ceve fick nånting , feber 40´och diareig, veterinär hit..
* Sålde Yska och spökis . ( får)
* Börjat jobba på nytt ställe, Voxnabruks Herrgård.
* Marko fyllde 45 år.
 
* FEBRUARI *
 
* Var och provade ut westernsadel på Primme , han kunde ha Ceves, Kanon !!
* Wilma börjat hoppträna med Ceve.
* Wilma fyllt 12 år ! 
* MARS *
 
*Jag och Marko varit tillsammans i 17 år.
* Fick Ceves Diplom på STS årsmöte.
* Bågbron stängdes av för reparationer.
* Tyra död, mammas cavalier.
 * APRIL *
 
* Mätt Ceve ,138 cm , nu är det bara ut och tävla.
* Wilma tävlat dressyr på Puzzel i Delsbo, 63,276 % 3a ind, och 2a med laget.
* MMK i konkurs, pga omständigheter vi inte kunnat inverka på.
* Zally ut på foder till Borlänge.
* Elektra åkt till sin nya matte Ida, möttes upp i Sundsvall. Lycka till med stumpan !
* Tävlat dressyr i Tunalid på både Ceve och Puzzel, 60% resp 61% , 3a med laget igen.
   
 
* MAJ
 
* Tilia fölat 2 a, ett skäckstoföl !!
* Ceve startat LE och LD i Insjön, gick bra !
* Jossan fölade 8e , ett svartskäckat stoföl !!
* Martell kom hem. Kastrerat honom.
* Hämtat hem Zally, hon är sjuk, förmodligen bronkit.
* Puzzel åkt till Valbo på prov, till Thelma och Nina.
             
 
 
* JUNI *
 
* Ceve på Pay and Jump i Kilafors, 70 o 75 cm, felfritt!
* Farina såld till Tarja ,Lycka till med hjärtat !
* Provridit 2 C- ponnyer .
* KM i dressyr, hoppningen inställd...Gick inte så bra.
* Puzzel såld till Thelma, Lycka till med denna underbara hjärteponny !!
* Zally död, troligen tarmvred.  Tungt..
* Hämtat hem Calina NH, Wilmas nya ponny .
* Skjutsat iväg Ceve på betäckning till Falun.
* Martin och Erik fyllt 4 resp 9 år !
 
* JULI *
 
* Martell åkt till sin nya matte Lisbeth, Lycka till med honom !
* Hämtat hö från Simeå.
* Varit till Kolmården, skön minisemester.
* Hämtat hem Ceve.
* Wilma och Calina var på ett "miniläger" hos bigge, Kul!
* Tilia tingad, åker när Galina är avvand.
 
* AUGUSTI *
 
* Ceve ultrad dräktig !
* Fick reda på att Ceve är utvald att representera tinkerstoet ,till Årets Kallblod ...
* Varit dommarsekreterare på premieringen i Bollnäs.
* Alfons kom hit.
 
* SEPTEMBER *
 
* Ritat och chippat fölarna.
* Sålt saker på Homnamarknaden.
* Feibeé är såld till Anna-Karin som äger Erna, Lycka till med sötstumpan!
* Hämtat hem Zdeno.
* Rakat Cissi.
 
*OKTOBER *
 
* Sålt Vanja( fåret) , till min höbonde.
* Var och sov hos Marko i Sollefteå, hälsade på hos Nolbackens tinkrar och Elektra och Martell.
 
*NOVEMBER *
 
* Är utan höns nu.
* Lånat hem Bagge till fåren.
* Levererat Tilia till Karin i Gnarp, Lycka till med henne !
* Var till Malung och Carina, våran årliga våffeldag !
* Jag fyllt 38 år.
* Lämnat tillbaks baggen,David.
* Varit till SIHS på Årets Kallblod !
 
* DECEMBER *
 
* Zdeno åkt till Torsåker på foder.
 
 
                                                             GOTT NYTT ÅR !!
 
                                    HOPPAS NI ALLA FÅR ETT BRA OCH LYCKAT 2015 !!
                                                        Önskar vi på Trollans
 
 
Lite färska bilder i vinterkylan. -23 brrr.
               
 
                         

                                              Ha det gott och så ses vi väl 2015 ??
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0