Jag lever och finns kvar...

Ja, det finns folk som har funderat på om jag lagt av, Men det har jag inte !!  ;o)
Har bara inte riktigt tiden för att uppdatera nu , väljer att pyssla med djuren det jag hinner istället och sen landar jag i soffan och kollar på fejjan med mobilen en stund innan det blir kväller..Sen ska jag väl erkänna att visst har jag kunnat släpa mig upp till datan på kvällarna, men det lockar mer med soffan.....
 
Bygget går framåt iaf, förtfarande så är jag less på leverantörerna, dom lovar att det ska komma o sen glömmer dom att beställa och vips så blir det en vecka försenat...Grrr, som det är nu så är det ca 5v försenat pga uteblivna leveranser av diverse grejer...
Det har ju hänt lite sen sist,jag har spacklat upp en 10l hink i ungarnas rum och det har blivit tapetserad i båda rummen samnt är golvet inlagt.
Jag lyckades locka hit både pappa o svärföräldrarna så vi tapetserade Eriks rum en vardag..
Nu fattas lister, garderober och elen o elementet sen kan dom flytta in..Men allt det får vi vänta på....
 
Dom har jobbat på nere och idag fick badrummet golvärmen inlagd, det har isolerats och slagits upp väggar så nu börjar man se hur det blir..
Nu står jag i vardagsrummet, toan till vänster o hall ytterdörr rätt fram.
Och där kommer tvn att vara på väggen..
Här är det djupa funderingar på snickare o rörmokare.
 
**********************************************************************************************************************************
Sen har vi gjutit golv i stallet och målat som galningar så nu är det jättefint ! om man bortser från att båda brudarna som för övrigt är jättrenliga o skiter på ett ställe o pinkar på bestämda fläckar, bara MÄSTE trycka upp rumpan i väggen så det blir rullspår ner på golvet av bajsen....
 
Puzzel har blivit förevigad i golvet, nedanför sin box.Även Ceve har vi satt en sko efter.
 
Vi var ju även iväg på vårat första RIKS , jag o Wilma, vi åkte 4,10 på morgonen o var framme runt 8a, det var ett lämpligt ställe att vara på, nära att gå med hästarna .Jag anmälde Wilma och Pelle till en handlerklass där på plats, alltid bra med lite feedback så hon blir ännu bättre..
 
 
Sen hade jag missat att Zallys klass var ihopslagen, såg det var skrivet på ifokus dan efter, men vi var ju där så jag skyndade o få in Wilma på ringen då, hjärtat sjönk ju lite, då hamnar dom bland dom sista, inte stor chans mot dom svarta inte...Men det gick bättre än väntat !! Dom vart 4a av 8a st med 88887 = 39p, jag såg själv att traven var stel o kort i bakändan, och det klandrade jag inte henne för efter en resa på 30 mil. Hon fick fin kritik och vi var/är jättenöjda !!
Wilma fick även ett hederspris där för väl visat och fint ekipage, Jättekul ju!!
Får tacka Pernilla för en av hennes snygga rosetter hon sponsrat..
 
Zallys Kritik var:
* Feminin av god modell.
* Urtycksfullt huv,välformad kort hals,bra bog o bål , välmusklat kors.
* Benad för storleken , torrbent, relativt korrekt.
* Ledig avspänd.
* Energisk fram och kort bak.
 
 Sen var det min tur med Pelle, han är ju bara för underbar, helt oberörd och hänger bara på.
Tyvär gillade inte dommaren honom och tyckte man kunde ta honom för ett sto....Menmen..
jag mätte honom oxå iom att jag inte tycker han e så stor och dom fick honom till 97 cm.
Så jag har ju en lite mindre pålle då iaf ;o).
 
Pelles kritik var.
* Rastypisk med bra linjer.
* Utrycksfullt huv, välliggande bog,djup bål, kort rygg,rastypiskt kors.
* Grovbent fr sidan, marktrång.
* Ledig avspänd.
* Kort markbunden. 88787 = 38 p.
 
Sen kunde vi sätta oss på rumpan lite och kolla på andra..Träffade många trevliga att prata med och tiden gick fort så var det dags för Wilma o Pelle igen.Det var ganska många som var med i handlerklassen, och tro det el ej men Wilma knep segern där, en bamse rosett och en Bamsehatt som hon kan gå på Ascots med vann hon..
 
 
 
Sen var vi klar, men jag hade lovat Carina att visa hennes Zorry så vi vart kvar. Vi trodde att det skulle gå undan så vi tog ut honom men se att dom tog tid på sig med att dömma hingstarna , och Zorry hade myror i brallan så jag gick o gick, jag är ingen lat person anser jag men när jag fick en blåsa på lilltån var det inge kul o gå nå mer .
Men vad hjälper det  när det tar tid...Precis innan det var vår tur så kom ovädret så dom flyttade in, bra att kunna göra det men då fick nog både Zorry o jag nog..Jag försökte göra en bra visning men ja, jag förstår han..
 
Jag ska erkänna att det var en lättnad o sätta sig på rumpan i bilen och fara hemåt..Men i överlag så var det riktigt roligt att få komma iväg och vi var nöjda med dagen.
 
Jag slutar nu och får fortsätta när det går att lägga in bilder igen, dom ska tydligen greja med sidan inatt..På återseende, då berättar jag om Zallys Diplom !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0