Husbygget, skrider frammåt !

Nu var det länge sen igen, börjar bli enformigt med denna inledning ...
Det har ju hänt en hel del med byggnaden ,man börjar kunna se ett slut iaf. Detta är uppe i hallen där man kommer in i ungarnas nya rum, som dom flyttat in i. Lite pyssel och elementen fattas än.
Detta är en inblick i Wilmas rum när jag höll på och fixade ihop hennes skrivbord..Tv bänken var redan klar där..
Och en inblick från andra ändan..Ska väl fota nya nu när det är mer klart..
Lite vy hur Erik har garderoberna.
Nere har det hänt mycket sen sist..
Dags o spackla i nya vardagsrummet...
Här ska dom börja öppna upp i köket och hallen...
Sista skruvarna i golvgipsskivorna sätts..

Upp med pressenningen så det inte blir för spånigt o dammigt i köket...
Sen börjar motorsågen gå...Tror inte jag sett Mats ha så roligt på länge  =o) !
Och voila ! Så var det öppet..
Jag lyckades övertala Håkan att slå upp gipskivor på denna vägg, det sparade mig en massa spackling ;o)
Och när det ändå såg ut såhär så tapetserade jag om i köket med...Något jag nästan ångrade mig för innan det var klart..Jisses hur det var där en 4 dar...Men det som inte dödar,det härdar..
Vi hade en intensiv helg där vi tapetserade tv rummet och köket sen lade vi golvet i nya hallen Tv rum...
En mörk bild men lite syns ju då.
Sen några dagar  senare vart det såhär..
Det blir fint !
I Hallen är det helpanel..Även mattläggaren är här nu och pysslar i toan..
Golvet är klart och det är väggarnas tur.Patrik som han heter har även köpt två hönor och min fina lilltupp av mig..
Som tur var så hann jag stänga in dom och fick ägg av dom så nu fick jag nytta av surhönan med ;o) Nu i helgen har det kläckts 6 st kycklingar.

Dom har även snickrat altanen klart, den är stoor och supersnygg ! Tycker då jag..Har bara denna än, kommer en färdig nå tag...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: jennie

Blir lite från koja till slott känsla :-)
Super fint blir de!

2013-10-17 @ 14:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0