Höstvibbar...

Vi tar djuren i ett enskillt inlägg, skrollar ni ner så finns det ett inlägg över bygget om ni är nyfikna ;o)..
Det har ju hunnit hänt lite sen sist...
Det var en tjej som tog kontakt med mig angående Zally, ville köpa henne en vända, men som tur var hittade hon ett annat sto, Ä. Juni Q och dom är ju ganska lika i teckningen..Som synes var jag inge pigg på att sälja henne och eftersom jag måste minska någon var det ju Pelle kvar då...
Samma kväll som jag la ut annons på honom hör det en tjej av sig på fejjan, en kompis till henne letar en snäll shettis till körning mm.
Så efter lite "prat" med pm ,så kommer dom och kikar, snälla jag mer el mindre tvingar ut dom på en körtur, för ni ska ju kunna känna om han kan vara nåt för dig...:o)
Dom var även och kollade på några till. Men sen hör hon av sig igen och vill komma med sambon, då fick Wilma rida honom lite och jag visade hur en visning går till med honom.
Det bestämdes då att hon vill ta hem honom på prov så i helgen som var skjutsade jag honom till hans kanske nya hem i Bollnäs.Innan så skodde jag honom fram iom att han är lite ömfotad när man kör på stenigt , som den guldklimp han är så var det inget att bekymra sig om.. ♥
En av dom nya kompisarna..15 år nordis.
Blodingen är Ida-Karins foderhäst och kanske Pelle blir hennes ;o).
Annat som hänt är att vi har varit i Falun o tävlat med Puzzel, LC o LB. Nu var det nerver med denna gång och ett läskigt regnbågshinder som mååånga vägrade på, W tappade drivningen , så LC slutade dom sist av 11st
25 fel, en massa tidsfel vart det för både Wilma och vi trodde hon var utesluten för 3dje vägringen (12 fel ) men tydligen så var det inte så...Det var bara dom 3 första som var felfria så det var många som hade det klurigt.
I LB så red Wilma mer och då gick det bättre där slutade dom på 2a plats på 10 fel, även där lite tidsfel..Men jättenöjda var/är vi.
Lycklig Wilma i regnstänket.
Vendela var oxå där med kakan och red även Zigge åt Joline.
En trevlig dag med härligt sällskap!!
Dagen efter var vi till Nytorp på Uffeträning, en ny tränare,och Wilma tyckte han var jättebra.Dom hoppade 95 cm där hur fint språng som helst.
 
Jag har verkat hela bunten och klippt både Puzzel och Cissi.Wilma hade önskemål om en puzzelbit på rumpan, och som den konstnär man är ;o) så lyckades jag !!
Det är ganska svårt men ibland han man tur..
Det märks hon tycker det är skönt o vara klippt, mkt piggare ponny..
Cissi är fulsnygg med ett hjärta ovanför svansen och en blixt på vardera "skinka", det var Eriks önskemål.Han rider på nu ganska rejält och hoppar med Cissi, härligt o se o höra när Wilma instrerar honom och kör före med Puzzel.
Jag har flyttat hem pållarna och dom vart ju glad över o ha lite tunnt o knapra på..
Sen har jag hållit på och pysslat om hagar lite granna, iom att Ceve inte kan gå med småttingarna när dom får hösilage har jag stängt om så jag har fått till en större hage åt Ceve ,Puzz o Cissi, Martell o Zdeno fick offra en plätt men det lider dom nog inte av...
Dom har fortfarande hela björkskogen kvar..Pelle som följde mig när jag kollade trådarna en kväll..
Varför kryper du här när det är kväller?? Undrar Zally o Ceve..
 
Det närmar sig för Söderhamn oxå, det blir första ggn jag ställer en klippt ponny nu då, ska bli intressant o se hur det går...Wilma ska visa MIN  Zdenogubbe!?!
Hon har tjatat att hon vill visa honom så okej då ! Man läre väl låta ungarna ha skoj med när dom visar intresse..Sen har dom lite planer över maskeraden med.
Jag håller på och övar med Farina och det finns hopp, får vi till det så man kan trava med henne blir hon med.
Lite kantig ettåring var det här...Men jag tror jag visar i den grimman, blir ju lite halloweenfärg då ;o)
Jag tycker hon är fin iaf, och hon söker mer o mer kontakt ju mer man pysslar med henne, men hon är en lite timid och försiktig flicka.
Wilma har även börjat träna för en duktig tjej som kommer till Vendela på torsdagar, Sara har tävlat fälttävlan på Ferran som Carola köpte av henne.
Vendela och en motvillig Kaka.Jobbigt tycker hon, tre sekunder senare gick hon ner på tygeln med, men då var ju inte min kamera klar...
Kolla vilken vacker bild jag fick av Anna Karin på Feibeé !!
Hon har ju lyckats åkt på en liten hovböld, så nu har hon ena hoven i paket..
Ännu en knakig ettåring ;o)
Idag har Dagiset varit hit på besök! Dom är 7 st barn så det gick kanonbra.
 
Jag fixade så att Wilma fick 1,5 timmes ledigt från skolan så hon ordnade med Cissi och sjutsade barnen med trilla runt på gårn o åkern ,
Erik visade fåren och hade Bodil i koppel så dom klappade o pratade med henne, visade hönsen och dom fick hålla våran tamaste höna miranda samnt klappa o känna på en kyckling på 3 dagar gamal.
Sen har dom matat o klappat kaniner då..
Sen var ju dom tvungen att få rida med ju, så W bytte på Cissi sen fick dom rida en runda var oxå då.
 
Man kanske skulle starta 4H gård ;o)
På återseende efter helgen då med lite resultat, sen är det vinteride som väntar !!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0