Smått o Gott.

Nu tittar jag in en vända, Sportlovet är förbi och tiden rusar på, snart är det påsken !?!  jisses, känns som jag inte hinner med riktigt...
Måste väl nämna att den 7 mars så har jag o Marko ägnat 16 år åt varandra ♥ känns lite konstigt att det är så många år, känns inte så ..
 
Lovet gick i hästens tecken, jag har verkat några till så nu är det bara Elektra kvar. se om jag tar henne ikväll.
Jag har kopplat på däck efter Ceves skaklar och vi har promenerat igenom Voxna nån ggn, lite mer att titta på där med alla hus o grejer men inga problem än iaf..ska säga det att det LÅTER nu när asfaletn är framme bitvis, kedjor och järnet på skaklarna men det gör inget tycker hon !
Vi hade Cissi o Wilma med som stöd på första rundan vilket var tryggt tyckte Ceavan.
Vädret har ju varit underbart med mycket sol på dagarna, tyvärr så tickar det ner på nätterna, - 28 har det varit som sämst, så jag saknar lite att  bara kliva i stövlarna när man gör kväller men den tiden kommer väl igen.
 
Var tvungen att skratta för Wilma gjorde en repris, jag märkte att dom vart efter halvvägs hem efter skoterspåret, och förklaringen kom ju ..;o) jag hade hunnit spänt ifrån Ceve innan Cissi kom och luffsade o stannade utanför stallet, "hjälper du mig loss , matte sover " sa Cissi ♥
Pay and Jump har det varit igen, 70-80 cm vart det och det gick bra, det blir mindre att anmärka på och bra flyt för dom.
Sen avslutade vi lovet med att åka till borlänge ,på äventyrsbadet där,. Det vart mycket badande och jag hade kul och ungarna med tror jag ! Erik sa till mig att "åh vad jag älskar dig och vilken tur du gillar vatten så jag får bada så mycket" Älskade unge! Är ju lite rädd ännu och vågar inte lämna dom själv iom att han blir så ivrig att han inte hinner känna efter riktigt när han blir låg , tycker inte jag kan lägga det ansvaret på Wilma o vendela o Jonas än.
 
sen har vi masserat Puzz och denna ggn så var det låst i höger bog o bakändan, ..Känns lite hopplöst iom att det aldrig kan vara bra !! men jaja, nu har jag börjat ge henne MSM få se om det kan hjälpa henne att rensa ut skit ur kroppen..
Sen har jag lagt ut Zally,Pelle och Erna på annons. Hittar jag BRA hem åt dom så säljer jag men jag har inte så stora förhoppningar på Erna men det gör inget ,hon blir kvar så länge..Det har ringt på både Zally o Pelle, men ja vi får se, en kommer o kikar på Zally till helgen och det var långt bort för Pelle så jag vet inte om jag har ♥ att sälja han än, ångest ... Min första shettisföle och hans underbara temperament...
Hej matte kommer du o hälsar på ? och bakofram hamnade du..bäst o stå still..
Zally tar det mesta med jämnro hon..
Det är ju inte bästa tiden o visa ponnyer nu dom har ju börjat fälla och ser ju skabbig ut i olika grad allihopa men det är väl lika för alla antar jag. Sen borstar man ju inte dom lika mycket när dom går på lösdrift för fettet i pälsens skull, men det lär ju folk oxå förstå...
Marko drog till fjälls han helgen som var och min mor kom upp, så jag passade på att göra lite nytta jag då.. :(
VARFÖR har man så stora hagar??
Men nu har jag lite ström i trådarna iaf, den har ju varit helt död den men Ceve kom på det så hon började trycka ut hagöppningarnen hon sen kunde hon komma till matte på gårn, eftersom inte matte var med henne hela tiden :o/
Morr!!
Sen skjutsade vi lite mer möbler till mammas stuga då.
 
Sen har jag gjort en häftig sak som jag inte trodde jag skulle göra !
Marie o Pernilla ,ni måste föja mig till Drive out när jag kommer ner till våren !! Jag har beställt en träningsvagn åt Ceve !?! och den kostade ju lite, ändå var det den billigaste av dom vagnar dom hade..Men jag vill ju lära mig o köra med sån vagn o sele, tror det blir mycket skoj och
helt annorlunda mot för travrockarden/  trilla.
Frakten kostade ju oxå en del men se jag kom på att Tilia o Jossan ska ju till PI stuteri och det är inte långt därifrån, hoppas dom kommit då tills det.
 
Ha det gott alla där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0