Midsommaren är över.

Lyckas slå mig ner o skriva lite här då, det regnar ute o jag är trött efter många stick på Erik inatt..
 
Bygget går framåt, snart stannar det av i 3 veckor när dom tar semester.
Kranbilen kom igen och först stoppade dom in lite material ..
Innan det var dags att sätta "locket på "...
Mitt i allt så kom slambilen men  han fick inte plats så han får återkomma =o)..
Det är ganska otroligt va frän han är på att sköta krandosan, det är ju finstilt att foga i dom i ca 8 cm breda utsågade jacken på fasaden..
Tjoho, snart e det taklagsfest!!
Nu håller dom på att fippla med att bygga på taket mot nocken, ska försöka få till nån bild, har bara denna mörka jag fota kl 00 inatt så det syns inte så mycket..
 
*******************************  Nog om det.  ***********************************
 
Vi var ju iväg och provade ut westernsadeln/lar på Ceve.Jag hade fel om Nevadan den var för svängd i modellen men hade jag byggt upp den kunde det ha funkat ett tag, MEN det är ju inte bra och det funkar inte i längden så då gjorde det inget att jag sålde den med Erna, Tack Anna Karin för att du svängde dit med den !
 
Hon kunde ju ha Crates ladys reining modell, problemet är väl att dom sadlarna kostar runt 20,000 nya, Glup !! Begagnade ligger runt 12-18 tusen av vad jag sett på annonser, och det finns inte många annonser att välja mellan, suck....Tänk om man vetat fler märken med den utformningen, tjejen var ganska vag när jag frågade, endera vet hon inte el så är hon Cratestrogen...
Har iaf hittat en Ladies Trail modell för 12 så nu är det bara att börja samla pengar igen..
 
Sen hade vi anmält till Delsbo men vi strök, det bara regnade och W var inte nå pigg.
Vi har äntligen hittat en fru åt Sixten, en vit med blå ögon, så snövit är ju givet namn då .Hon är så duktig, värpte till o med ett ägg i transportburen på väg hem ;o)
Här är bevis för att vi fått Pelle i vagn också, det är inga problem alls utan han lullar på och vänder på vägen mm.
Tycker han är så fin nu!
Kanske jag anmäler honom till Rikset, som det känns så är jag inge taggad till o åka på utställningar, kanske för att det inte finns några på nära håll förrän sep-okt, och så blir det ju lite mil med Jossan o Tilia....Men jag har lovat Carina så det ska väl hållas ;o) Blir säkert kul bara man har lastat o kommer iväg...
Zally har jag inge större förhoppningar om, hon ser INTE bra ut nu med  gräsmage osv, men Wilma vill/får ta henne så det blir lite övning.
 
Har förövrigt pratat med Pernilla och brudarna skulle ha brunstat om veckan som var (25) men inte visat nåt !! ♥ Hoppas!
Så nu skulle hon kolla upp kostnad för ultraljud sen är det bokat att den 4-5 Juli tar vi hela familjen o drar ner med transporten, lämnar den hos Pernilla sen drar vi till Kolmården o sover över en natt..Sen lastar vi Ceves Rockard som kommit på flaket och i med tjejerna i transporten sen far vi hemåt !
Då har vi kombinerat nytta med nöje ! Fast enbart nöje för mig!!
 
Midsommarafton tog vi det bara lugnt o hade det roligt, vi fixade en liten majstång, lövade trillan o spände för Cissi efter att ha dekorerat henne...
Så fin så vårat ♥ !
Bildbevis...När vi lyckades få Marko i vagn så tog vi o åkte en rejäl bit till svärmor, där vi blev bjuden på glass o jordgubbar, mums!
Där blev det även fikapaus åt pållarna...Sen grillade vi hemma på kvällen.
Igår var vi till bollnäs och hade skoj hos Astrid o Bigge,
ponnygänget som vi kallar oss , hade fixat så vi  körde lite gymkhana, lite kul o se hur vissa ( läs Wilma o Astrid ) blir heta o hetsar upp sig så pållarna reagerar lite olika och andra tar det lugnt och fixar vissa grenar bättre då, En annan tycker ju att dom kanske borde titta o koppla men , haha, det är nog för mycket  begärt i stridens hetta...
Det var härligt väder och kul att umgås !! Jag tog med mig riktiga ankägg dom skulle balansera med så då vart det lite förskräckta utrop :D från tjejerna, men dom höll så Marie fick dom med sig hem o prova baka med.Tycker vi lyckades knåpa ihop bra med grenar med bra variation, både fart o presitions delar..
 
Till helgen är det full fart igen, Martin fyller år på fredan, tävling i Söderhamn på lördan o Erik fyller på söndan..
Ha det gott alla därute!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0