Nytt år..

Ja så är vi 9 dagar in på det nya året då.
Idag började skolorna och vi var ner till Bollnäs för vidare koll på hjärtat med Martin, som jag trodde så hördes inget blåsljud längre, han var inne på samma spår som mina egna tankar vandrat, eftersom han haft många infektioner under hösten OCH nyligen haft vattkoppor så är det ganska naturligt att kroppen blir ansträngd..osv. Skönt!
Jag har även tagir tag i att fota Pelles sneda tand, och HUR lätt är det att få en kille att stå blickstill när man håller i tungan?? ja inte lätt iaf...
Nu har jag pratat med Morgan och mejlat bilder så skulle han försöka hjälpa mig få klarhet i OM det är någon ide att försöka visa fram honom el kastrera. Har försökt läsa mig till på olika ställen och fått klart för mig att det räknas som ett fel( förmodligen)... MEN det jag inte får klart för mig är , räknas det som en defekt så han kasseras för det ? el blir det en kommentar i protokollet?? 
Nu låter jag förmäten som ens inbillar mig att han skulle kunna få dom magiska 40 poängen, men  Om det magiska skulle hända och så brister det för den där tanden då blir man nog inte så glad heller......
Jag VET att föltänderna var korrekta så endera släppte inte mjölktanden i tid så den sköt upp snett el så har han åkt på en spark på hingstbetet han gått på ..
Jaja, vi får se hur svaret blir, är iaf Jätteglad över att få denna hjälp av honom !!
 
Annars har det rullat på, alla utom Martell är verkade och jag har skott Erna fram ,bak kvar sen ska Puzz skos om bak, sen klarar dom sig ett tag igen.
Ett annat problem är ju att Zdeno ,Jossan och Zally börjar likna tunnor alldeles för mkt !?! Jösses va dom har lagt på sig , sen att det vart isbana så jag inte kan köra för tillfället hjälper ju inte, tack o lov så ramlade det ner ett par cm snö så det håller på och fäster så snart ska dom ut o röra på sig.Zally har jag placerat som sällskap åt Puzz så hon äter bara hö nu. Är ju lite kinkig i typen hon, tappar den lätt iom att hon är lite kort i modellen och vi måste ju försöka visa henne iår nu när hon är 3år.
Ska bli kul o se hur hon ser ut i sommarpäls fröken vår.Det är ju Wilmas ponny som jag lovat att hon ska få visa själv hela vägen, hon har börjat på att lägga sele på henne och poar på med lite allt möjligt, Zally hänger med och riktigt trevlig i lynnet!
 
Sen en annan nyhet är att jag bokat Hingst åt Tilia och Jossan, funderar även på Cissi men har inte bestämt mig än, iof kanske man får försöka sälja nåt föl om det går vägen med alla tre, men ja, vi får se...Förmodligen vill man behålla oxå menmen....
Det är iaf JOZO som får äran att vara fästman åt dom, har sett honom på nån utställning och gillar det jag ser och läser om honom, så vi testar vad det kan bli !!
Tänkte ju ha honom när han stod här uppe en sommar men det krånglade ju med Crispa och Erik fick diabetesen så det hann aldrig bli nåt av dom planerna.
 
Det som tilltalar mig mest är hans underbara temperament ! Sen att han har grova ben och inte är så stor, och verkar inte gett så stora avkommor ligger ju även det på +sidan.
Så nu kommer det bli en liten tripp i vår här, KUL ! Att få träffa Pernilla och Marie igen ♥!! Då får jag träffa Lasseliten också, fast nu e han vuxen, kul o se resultatet av Tilia o Zorry.♥
Hans fräsiga vita slinga!
Sen har jag STORINVESTERAT , köpt en 250 L Thermobar, dom kostar ju lite men det jämnar nog ut sig om den håller sig hel och man slipper hacka is och köra det alla vändor man gör under en vinter! Ska bli spännande o se, den kommer nog på fredag.
 
Nu ska jag ut o natta !!
                                             GOD FORTSÄTTNING ALLIHOPA !!

Kommentarer
Postat av: jennie

Mycket bra val av hingst!! Försvinner den stora gröna sen då behöver du ju inte leta här nere ;-)

2013-01-10 @ 23:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0