Long time ,no see....

Nu har jag gjort det! månadsintervallen är sprängd...Så nu lär jag få fundera vad allt som hänt..Börjar väl med Bygget då.
Nästan alla dom små säckarna är under taket nu, även plåten har kommit och dom har fått på den på andra sidan av taket.
Dom lyckades rädda min kallskrubb genom att göra om öppningen lite in till sovrummen, Kanon!
Detta blir Eriks rum.
Och Wilmas.
Wilmas rum, där ser ni gammeltaket och dörren till höger.
Eriks rum, det var där dom klättrade när dom blåste upp isoleringen.Nere har det inte hänt så mycket, elektrikern har varit hit o dragit lite slangar mm.Dom satsar på att få klart uppe först nu. Vi har varit o kikat på lite tak o golv och det börjar klarna lite nu.
***********************************************************************************************************************************
Sen sist så , ja vart börjar jag, ...Lyckades få dressyrsadeln såld bara sådär , Fejjan ÄR bra ju! så det löste sig smidigt med westernsadeln,..Hönshuset är rent och klart för iår...
Den 4de Juli packade vi in oss för en färd neråt en ca 45 mil..Vi lämnade transporten hos Pernilla och for vidare till Kolmården !
Ungarna tyckte det var lika spännande iår oxå ! Vi tog även med Martin och han var så duktig och orkade gå väldigt mycket själv där.
Vi övernattade en natt på deras hotell och Martin vart lite övertrött och grät i ca en halvtimme och hade ett mantra på att " jag vill hem jag kan inte bo här..." men sen han sovit middag på en par timmar var det samma glada prick igen.
Nästa djurart vi får hem sen kanske??, skojar bara...
Vi var nog överrens om att linbanan är en favorit..
Håll i hårt..
Efter det så for vi tillbaks till Pernilla och fick se ännu en djurart ;o) Flodhästar !! Visserligen väldigt vackra såna och dessutom dräktiga! Vi lastade min nya rockard åt Ceve sen lastade vi flodhästarna och gled hemmåt...TUSEN TACK för allt PERNILLA !!
Nu hoppas vi på två fläckiga jozofölar med två hål i rumpan nästa år.....
Vi kom hem 00 på natten och jag kan lova att lördagen tillbringades ungefär som en bakfull brukar göra, utan att spy bara.
Sen på måndagen var det dags för höintag hos Marie som jag lovat hjälpa, måndagen lastade vi av 6 vagnar med knippor och lastade 2 st, på tisdagen vart det lastning av 4 st, Vi hade hoppträning på kvällen och molnen hängde tunga, då ringer svärfar o frågar om vi vill ha en hövagn löshö ? Självklart!!
Så då kommer Robin och shit, det var en stor hövagn, inte får jag plats med det där under spåntaket......Samtidigt börjar det droppa...
Så följande dar ser det ut som *** här, Erik o Wilma var en stora hjälpredor och vi städade ur flyttstallet och skickade in allt torrt där sen hade vi stor torkning av resten...
 
Vi snodde stegar o allt man kunde hänga upp på.. ;O)
Jag har stängslat åt mina små ♥ oxå och mer ska det bli, även antalet har ökat nu till 7 st, hoppsan så det kan bli...
Välkommen till Yra med lammet Yska !
Vi har även klippt dom nu, även Wilma testade, Bästaste Bodil fick vara hennes provfår...
Halvklippning? nehej, inte det...
Söta Fia tyckte också det var störtskönt att bli kort..
Sen har Wilma varit till Bollnäs o tävlat en LC, det gick felfritt och hon skulle testa att svänga snävt men Puzzel var inte med riktigt o tappade fart så dom slutade på en 8de plats av 17 st , vilket vi är nöjda med!
" Tanten " Puzzel som har haft hårrullar....Sötnosar!
Dan efter packade vi igen och åkte mot Umeå..Där åkte vi ombord på en båt som tog oss till Finland.
Där hälsade vi på Markos släktingar, badade o fiskade.
Även Martin lärde vi o meta och visst fick vi napp! även om han inte ville hålla i riktigt än...
När vi varit där några dagar så for vi hemåt, vi skulle åka runt ....
Och  vi stannade o hälsade på mina gamla ♥, Goa Trinemulen o Vackra Crispa!!
Trine med sin söta Oiva, vilken charmig o fin kille han var!
Crispa har inte mist sin utstrålning !!
Reettas hjärtegryn , är hon nu..
Dig känner jag oxå igen, jag ska erkänna att tårarna rann på mig när jag kramade om Trine igen...
Han har väldigt fina ben med korta skenor.ja hela han gillade jag.
Det är Verano Lee v.d Sandkamp,rödblack och gick in på 42 p i Sverige..
Tack för gofikat !! och Titten, känns så bra att fått hälsa på dom o se hur dom har det!
Vi övernattade på ett läckert hotell i Luleå, Nordkalotten hette det... Sen fortsatte vi färden hemåt på fredagen..Även nu vart det ett stopp utanför Örnsköldsvik, där bor Brave Boy min andra uppfödning..
Han är Flöjtas enda fölunge, efter Noble, och han har blivit fin som vuxen han med.Dessutom är han till salu, jag velar om jag ska köpa tillbaks honom el inte....Egentligen har jag inte tid just nu men hur gör man då??? Vill ju veta hur han får det..Jag fick ett erbjudande jag funderar på än.
När vi väl var hemma så fick vi börja med en begravning, Teckna, Eriks höna vi haft i några år nu hade dött och 3 dagar efter dog även en annan gamling så nu är det bara Kinstahönan kvar av dom äldre stora.
 
Dan efter så sålde jag två kanintjejer så det minskar ju lite iaf.
Ärnst har åkt hem till sig och Zdeno har kommit hem igår , nu fattas bara Farina o Feibeé och Farina hämtar jag nog hem på tisdag ev. Feibeé ska bo kvar med Erna över vintern som det verkar nu.
Hallå, grabbar!! Jag vill vara med er igen o inte en brud....
Zdeno var jättefin o jag ångrar att jag inte anmält honom till Riks....
 
Jag har nu under nån dag städat och spolat ur stallet så nu måste vu gjuta golv för det var inte bra i Ceves box...Sen ska det målas oxå då. Suck vad jag kan hitta på, ...
Sen till helgen är det då RIKS, jag både längtar o bävar, Wilma börjar ju skolan på måndan så hon lär ju vara trött....
Helgen efter det så är det premiering åt Zally, hon är enda!?! 3 åring i Bollnäs iår. Jag ska även iår skriva åt dommaren.Wilma får visa Zally.
Helgen därpå är det dressyrtävling i byn, jag har inte anmäld dom än...
Sen är det premiering åt Ceve i Uppsala sen tror jag att jag är nöjd ett tag...
 
Trevligt att ni orkat kika in alla som klarat av att läsa ända ner....♥ Sköt om er därute!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0