RS 6699

Waoww, svettigt värre ...Satt o skrev för nån kväll sen detta inlägg och plötsligt blir det svart i hela huset =o( samnt denna burk, trodde ju att hela inlägget var borta men se ! Jag hittade det..
Fyller på lite här innan ni fortsätter neråt då...
Wilma var på Gabbyträning ikväll igen iom att Mirre vart sjuk ..Vi är minst, sen är det stora C-ponnyer i gruppen men det gör inget!! Höjden har legat på mellan 60- 90 cm ikväll, Puzzel bara flyter över hindren med mkt luft emellan :)
 
Jag höll faktiskt andan lite vid en oxer, den bakre bommen låg på 90 cm (LA ) och iom att det är bubbla hinderstöd (för er som inte vet vad en oxer är ) så är det bredare att hoppa då...Men se dom hoppade som dom inte gjort annat !! Gabby berömde dom flera ggr för att det var bra gjort, det gör en lite glad, för annars brukar det finnas lite hon ska justera , men man känner att det går framåt...Bra att ha o suga på när det går sämre! Vad månne det bli av våran lilla racerhoppa ;o)!

Nu åter bakåtblick då...
6699 Så lyder Jossans Rs-nr..Lätt att komma ihåg blir det.
Jag har nu fått hämta henne från gräsmattan ett par morgnar, det tyder på att det finns kryphål nånstans för strömmen är i..Det fick jag erfara idag när jag skulle trä en tråd och kom åt en järnstolpe, kladussh,bara så hoppade mitt hjärta dubbelt, fy vad äckligt det är!?!
 
Wilma tog och longerade henne en dag och smart som en shettis ; ) höll dom på i ca 10 minuter sen fattade hon och gick på en stor volt och hoppade några skutt på 50 cm som w byggde upp ! Jättekul tyckte dom båda =o)
 
Men vi ska väl backa lite nån dag...
 
Jag har varit på min första avelsvärdering för hingstar ! Mycket roligt att se och lärorikt..
det började med att på fredan så gjorde vi oss iordning för att ta oss till Carina, Wilma o Erik hade varit hemma nästan hela veckan o varit krassliga,Martin var kry och var iaf på dagis.
 
Men fredagsridningen kan man inte missa, då ska hon vara väldigt dålig skulle jag tro...
Så efter den så var vi och fick mat hos svärmor sen drog vi dom 15 milen det e till Malung, kom fram till 21 tiden och sen var det full huggning och vi pratade häst som bara den =o)..Jag gissade på att Turgubben skulle få 38-39 p, klart man måste klura o gissa, imorgon får man se om man klurat galet ; o)...
Sömn , ja det vart det bristvara på, la mig ca 23 men ja tror jag låg o lyssnade på deras klocka som plinga alldeles för ofta, fundera på ett litet terrordåd men då var jag ju tvungen o kliva upp...
Iaf så vart det väl 3-4 tim sömn sen plinga Wilmas mobil kl 04 =o(
 
Släpa sig upp och gjorde sig iordning , lasta Turgubben och iväg ,fram kom vi runt 9 tiden och det gick bra vid mätning osv..Måste berömma honom han skötte sig med bravur ! Jag visade honom som 3 åring i Rättvik o då var det ett himla gapande och yrslande men nu mumlade man o kollade läget i stillhet, sånt gillar jag.!
 
Det var Johanna G  som visade honom, det vågade inte jag, men nu har jag sett så nu kan jag prova i framtiden.Det var spännande och det var 3 st i ringen, Turgubben hade bäst poäng men på snöpliga 39 p, så förargligt, men så är det.. Nu får vi se vad carina bestämmer sig för, träna o prova igen eller kastrera...
 
Jag träffade några som jag pratade med över hingstar, det finns ju några som jag är sugen att testa, Jossan ska ju ha en fästman och Tilia el Cissi, men ja det finns o fundera på... Det märks, jag har ju hela vintern på mig att klura...
Som synes ville inte kameran funka!! Skitgrejer,dom var bara suddiga dom jag försökte ta...
 
Vi for iaf iväg innan det var klart, var nog ganska trötta vi alla så vi tog oss dom 24 milen det var hem till Malung men DumDummen visade oss lite fel väg så det vart nog lite extra mil ändå, Tack Maj för guidning så vi sparade nån mil iaf..
Efter urpackning av pålle o diverse saker lastade vi in våra grejer och for till stohagen o hälsade på Bellatanten, hon såg väldigt välmående ut och jag måste erkänna att fast vi inte drog jämnt i alla lägen så var det mysigt o få träffa henne igen...
Sen tog jag o wilmis o styrde kosan hemåt...Wilmis sov nog en mil utanför Malung, sen väckte jag henne i Mora så åt vi,  kom hem ca 21 på kvällen o då var jag sluuut i huvudet kan jag säga..65 mil på3,5 timmars sömn e inte att rekomendera ;o).
 
Jag slängde åt dom hö o tog in Puzz sen in och la mig med Martin för att få honom o somna men det var nog han som natta mig...Jag vaknade runt 2 på natten sjöbölt i svett under täcket så jag klädde av mig o fortsatte sova till 7 då Martin vakna, sen var vi uppe men fick inget vettigt gjort , la vi oss 11 o sov till 13, snacka om en "dagen efter" ska väl säga att Martin börja bli förskyld annars hade han aldrig somnat så tidigt...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0