Det rullar vidare !

 
Först ska jag säga att det krånglar med one som jag har, kommer inte in för att uppdatera o byta bilder på framsidan =o(  skittråkigt för nu har jag ju lite att fixa o ändra...Tålamod är en dygd......
************************************************************************************************************************
Marknaden i Homna var den 8 sept , samma dag blev min far 65 år,
Jag som gillar att vara ute i tid Grattade honom en vecka i förväg.. ♥ Gulle mig vad roligt jag ordnade det för han...=o/ Jaja ett skratt förlänger ju livet, och han hade skrattat åt mig i några dagar för jag förvarnade honom att OM jag glömmer att ringa på lördag ( 2 sept ) vet du att jag kom ihåg det idag iaf. Och jag tror han skrattar än...
Han kan gärna få denna röda*******shettis i present, då lär han vara sysselsatt , hon påminner om en viss Trine jag hade, fanns inte ett stängsel som kunde hålla henne inne i den åldern, men nu ska jag väl inte döma för hårt , jag har sett hon tvekat så nån pärla har hon nog fått iaf..och jag har haft värre, Omega hette hon..
Elektra har då växt ,kantig är hon än men bilden missvisar lite, jag har nog aldrig sett en sån enorm manväxt på en 1 åring förr och hon har enorm trav ,den ser man bra när hon inte ska fångas o stoppas tillbaks i hagen. Bara hoppas hon visar den i ringarna sen med ;o)..
 
På Homna marknaden tog jag med Cissi o Tilia med fölisar , det var många som var och kelade o gullade med dom, Feibeé stortrivdes och när hon inte orkade vara social så roade hon alla med att ligga helt plakat och sova och ha spännande drömmar, det ryckte i benen och hon smågnäggade i sömnen, goa charmstumpa !
Farina var mer avvaktande men hade inga problem att bli kliad bara hon fick ta initiativet, jag är lite förvånad hur underbara Cissi lyckats få en sån bebbe med humör/vrånga i ...
 
Zdeno fick agera ridponny och det gick ju totalt smärtfritt, enda som jag kunde invända på var att han ville gå liite för sakta bitvis..
Men det var en tjej där, hon hade ett handikapp av nåt slag och var alldeles för stor för att rida. Men hon frågade både Carola o mig om hon fick leda Skrållan o Zdeno en vända  istället, och visst fick hon prova på det, tänk så glad man blev av att få se hennes LYCKA när hon kunde !! 
Och hon ville prova  att springa med Zdeno , han fattade ju inte riktigt vad hon ville men jag började  smygspringa utan att tjejen såg då hakade ju han på, och leendet och den överlyckliga kommentaren hon gav sim mamma " SÅG du mamma?!? JAG KUNDE , jag SPRANG!!"  Det gjorde den dan helt klart lyckad....
Fler Gabbyträningar har det varit med.Och jag kom ju på att mammas kamera ligger här så jag tjyvtog den o fotade lite..Uppvärmning ...
80 cm..
 
90 cm..Tyvärr så är jag dålig att tajma så det blir i språnget...
Sen har jag ju en mysig bild på Martin på kvällen, han SKA INTE somna i sin egen säng längre emellanåt..
Det har pysslats lite, jag har höstkänning, det har rensats bort i landen lite,plockat ner lite tråd o stolp , snart är det nerbetat på alla plättar jag har  hemmavid,och då plockas resten ner inför vintern här hemma.
Det var fredagsridning o då badades Puzzel inför idag..
Jag efteranmälde till Ljusdal så vi packade in oss och hade lite familjedag idag. Anmälde till 2 klasser ,en på 60cm 2 faser( e dom felfri 8 första hindren blir det 4 till) det som var bra med denna var att dom inte gick på tid i fas 2, och Wilma och Puzzel klarade det galant !♥ Det var ca10 st och 3 var felfria, det roliga var att av dom tre hade WoP bästa tiden, även om det inte räknades nu då.
Sen var det en LC då(70 cm 2faser ) men där räknades tiden i omhoppningen, tyvärr var hon lite seg på dom första och petade  ner en bom med frambenet på andra hindret så det vart bara 8 hinder o hoppa där men dom gjorde en bra ritt i övrigt så vi är mer än nöjda =o) Det närks så väl att dom gillar hoppning mer... Men lite dressyr ska vi minsann dona med oxå.
Dessa är knäppta med min mobil, glömde ju mors kamera hemma =o( Men smart som jag är ;o) kom jag på att om jag mmsar till Carina så kan hon få in bilderna i datan o mejla mig , Voila! Tusen TACK snälla du ! Vi hade jättetrevligt med härligt väder och mycket trevligt folk !!
 
Nu åt veckan kommer det att hända lite saker här, mer om det när det är klart...
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka två duktiga hopp-tjejer du har! Vad ska de bli av dem?
Den där bilden på martin såg ju hur skön ut som helst. Tror jag ska "joina" honom!

2012-09-19 @ 22:26:22
URL: http://www.stuteri-finnsta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0